تکمیل، مرمت و بهسازی راه‌های استان یزد نیازمند تزریق اعتبارات معدنی است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر راه روستایی حاجی‌آباد، نیازمند بهسازی و مرمت بوده است گفت:۱۱ کیلومتر از این محور در محدوده استان یزد واقع شده است که از این میزان تاکنون هفت کیلومتر بهسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمد رستگاری در حاشیه برگزاری جشنواره برداشت خرما در روستای حاجی‌آباد زرین شهرستان اردکان، در رابطه با تکمیل پروژه بهسازی و مرمت راه‌های روستایی این منطقه، اظهار کرد: ۶۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر راه روستایی حاجی‌آباد، نیازمند بهسازی و مرمت بوده است که طی سال‌های گذشته بخشی از آن به صورت مقطعی اجرا و بخشی دیگر نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار دارد.

وی در رابطه با محور حاجی‌آباد به بیاضه بیان کرد: ۱۱ کیلومتر از این محور در محدوده استان یزد واقع شده است که از این میزان تاکنون هفت کیلومتر بهسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ادامه داد: مراحل زیرسازی چهار کیلومتر دیگر از محور نامبرده نیز انجام شده و روکش آسفالت آن نیز به زودی انجام و حداکثر تا آذر به بهره‌برداری خواهد می‌رسد.

رستگاری تصریح کرد: محور اردکان به حاجی‌آباد نیز به طول ۶۰ کیلومتر نیازمند مرمت و بهسازی است که ۳۴ کیلومتر انجام و ۲۶ کیلومتر از آن باقی‌مانده است. از سوی دیگر با توجه به این محور، یکی محور معدنی محسوب می‌شود، تکمیل آن نیز نیازمند تزریق اعتبارات معدنی است.

وی در خاتمه از تمامی مسئولین مربوطه در شهرستان، استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا با همکاری و تعامل، نسبت به جذب اعتبارات مورد نیاز اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، استان یزد در حدود ۷۶٬۴۶۹ کیلومتر مربع وسعت دارد و یکی از استان‌های بزرگ کشور به حساب می‌آید و با توجه به قرارگیری در مرکز کشور از اهمیت بالایی در اتصال استان‌های غربی به شرقی و شمال به جنوب برخوردار است.

با توجه به گسترده بودن سکونتگاه‌ها در این استان پهناور و با توجه به معدن خیز بودن این منطقه آبادی‌ها و واحدهای معدنی زیاد در سرتاسر استان یزد وجود دارد که نیازمند جاده‌های بین راهی مناسب هستند.

آنچه که از یزد استان صنعتی و معدنی مشهود است استفاده بالای معادن و صنایع استان یزد از جاده‌های مواصلاتی، بین شهری، روستایی و … است، به طوری که به گفته کارشناسان بیشترین استفاده را از جاده‌های دولتی صنایع و معادن استان دارند و بر اساس قانون موظف هستند جهت احداث و ساخت جاده اقدام نمایند.

این مهم تاکنون محقق نشده است و به عبارتی دیگر زور دولت و مسئولان استانی به بسیاری از صنایع و معادن جهت انجام مسئولیت اجتماعی‌شان در امر جاده‌سازی نرسیده است.

این در حالی است که روکش و مرمت آسفالت به ازای هر کیلومتر به هزینه ۷ میلیارد تومانی و ساخت کامل یک جاده به ازای هر کیلومتر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بودجه‌ها و اعتبارات دولتی از تأمین و تخصیص این بودجه‌ها ناتوان هستند.

کد خبر 792468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.