تحویل برق صنایع فلزی مشابه ۶ ماهه نخست سال گذشته

در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان برق تحویلی به صنایع فلزی با وجود دشواری‌های فراوانی که در فرایند تولید و تامین برق کافی ایجاد شد، معادل مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از ابتدای سال جاری تاکنون و به‌طور متوسط صنایع فلزی کشور هزار و ۵۹۴ مگاوات برق مصرف کرده‌اند، این صنایع در سال گذشته نیز به‌طور تقریبی همین مقدار برق تحویل گرفتند و متوسط برق تحویلی به این صنایع هزار و ۶۰۶ مگاوات بود که تنها ۱۲ مگاوات نسبت به سال جاری بیشتر بود.

میزان برق تحویلی به این صنایع انرژی‌بر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۷.۱ درصد افزایش داشت و متوسط برق تحویلی به صنایع فلزی در مدت مشابه دو سال پیش هزار و ۴۸۸ مگاوات بوده است، همچنین بر اساس آمار و اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان برق تحویلی به صنایع فلزی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است و در مدت مشابه مورد اشاره این صنایع هزار و ۲۷۶ مگاوات برق تحویل گرفته بودند.

بر اساس این گزارش صنایع فلزی در فصل گرم سال جاری نیز که صنعت برق کشور به واسطه افزایش شدید دمای هوا و افزایش شدید مصرف برق در بخش خانگی با دشواری‌های فراوانی در حوزه تأمین برق روبه‌رو بود، به‌طور متوسط هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تحویل گرفتند که در مقایسه با فصل گرم سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش داشت. با این وجود مقایسه میزان برق تحویلی به صنایع فلزی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیانگر این است که این صنایع در فصل گرم سال جاری نسبت به فصل گرم سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۲.۲ درصد برق بیشتری تحویل گرفتند.

با آغاز روند کاهشی متوسط دمای کشور و کاهش میزان مصرف برق خانگی، روند تحویل برق به بخش صنایع به تدریج افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال میزان برق تحویلی به کلیه صنایع به مراتب افزایش پیدا کند.

کد خبر 792416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.