بازگشایی بازارچه‌های مرزی مهمترین خواسته مردم کردستان است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی سقز، بانه و مریوان انتظار همه مردم کردستان و اولین و مهمترین خواسته ما است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محسن بیگلری، امروز _یکشنبه یکم مهر_ در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید کردستان در سالن امام خمینی (ره) شهر سنندج اظهار کرد: آقای زارعی‌کوشا استاندار سابق حدود ۳۴ ماه سکان داری استانداری کردستان را برعهده داشتند که گواهی می‌دهم آنچه در توانشان بود را در طبق اخلاص گذاشتند و انجام دادند که امیدوارم مشاور خوبی برای استاندار جدید نیز باشند.

وی افزود: تشکر می‌کنم از دولت آقای پزشکیان که آرزوی ما را برآورده کرد و امروز معارفه یک استاندار کُرد اهل سنت را برگزار می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کردستان همه شهرهای قروه و بیجار، سقز، بانه، دیواندره، کامیاران و سنندج است و انتظار داریم از کردستانی‌ها در تمامی پست‌های مدیریتی انتخاب شود.

بیگلری خطاب به استاندار جدید کردستان گفت: روزهای سختی را در پیش‌رو دارید و امید و آرزوی میلیون‌ها کُرد و اهل سنت هستید، باید شب و روز نشناسید و کردستان بسیار توسعه بیابد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان کردستان اتحاد کاملی دارند و دست همکاری خود را به شما می‌دهند و از مردم هم کمک می‌گیریم‌.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مردم کردستان هم خواهش می‌کنم تمام اختلافاتمان را امروز کنار بگذاریم، افزود: امروز در این مجلس، اصلاح‌طلب و اصولگرا و شیعه و سنی حضور دارند و همه دست برادری را به دست استاندار جدید بدهیم.

نخبگان کردستان در پست‌های مدیریتی کشوری به‌کارگیری شوند

بیگلری اضافه کرد: ما در تهران بسیار غریب هستیم و در وزارت کشور یک کردستانی نداریم که اولین خواسته ما حضور نخبگان ما چه شیعه و چه سنی در پست‌های مدیریتی است.

وی گفت: دردهای کردستان زیاد است که نمایندگان همواره آنها را گفته‌اند و ما انتظار داریم در وزارت‌خانه‌ها پشتیبان مردم کردستان باشید.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازگشایی بازارچه‌های مرزی سقز، بانه و مریوان انتظار همه مردم کردستان و اولین و مهمترین خواسته ما است.

بیگلری افزود: همه ما نگران معیشت مردم کردستان هستیم که با بازگشایی بازارچه‌های مرزی مشکل هزاران جوان کردستانی حل می‌شود.

ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه‌های کردستان

وی ادامه داد: بزرگراه کرمانشاه _ میاندوآب که ۵۰ درصد آن اجرایی شده است، باید تکمیل شود و همچنین تعداد پروازهای فرودگاه‌های سنندج و سقز نیز افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در کردستان شد و گفت: سهم آب کردستان اجرایی نشده است که در صورت اجرایی شدن آن، وضعیت هزاران کشاورز را بهبود می‌بخشد.

بیگلری تاکید کرد: پول گندم کشاورزان استان هنوز واریز نشده است و چون کردستان آخرین استانی است که گندم آن برداشت می‌شود، امیدوارم ویژه دیده شود.

وی تصریح کرد: راه‌انداری منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نیز باید سرعت یابد چون باعث توسعه استان می‌شود و در این مورد انتظار پیگیری جدی را داریم.

کد خبر 792412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.