افزایش ۲۵ درصدی تقاضای سفر درون شهری از اول مهر در مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از وضعیت ترافیکی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در یکم مهر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل روابط عمومی شهرداری مشهد، پوریا محمدیان‌یزدی با بیان وضعیت ترافیکی در مشهد اظهار کرد: از ماه مهر به بعد و باتوجه به آغاز بازگشایی مدارس، ۲۵ درصد به سفرهای درون شهری افزوده می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تقویت ناوگان حمل‌ونقل درون شهری سعی کرده‌ایم تا با کمترین ازدحام حمل‌ونقل انجام شود.

وی با بیان شلوغ‌ترین مسیرهای ترافیکی مشهد افزود: مسیرهای میدان استقلال، خیابان احمد آباد، بولوار بعثت و خیابان هفت تیر، با توجه به تمرکز مدارس در این مناطق، از نظر ترافیکی هنگام آغاز و پایان مراکز آموزشی شلوغ‌ترین مسیر در شهر است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری پلیس راهور سعی کرده‌ایم تا از با اقدامات در نظر گرفته شده از بار ترافیکی مناطق کاسته شود و خواهش ما نیز از شهروندان این است که در این زمان‌ها رفتن به این مناطق را کاهش دهند یا به جای استفاده از خودرو شخصی از حمل‌ونقل جایگزین استفاده کنند.

محمدیان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورا حمل‌ونقل درون شهری به مناسبت روز یکم مهر رایگان است و با توجه به افزایش سفرها سعی کرده‌ایم تا ناوگان قطار شهری و اتوبوسرانی را تقویت کنیم و در خط یک قطار شهری به هر ۱۰ خط، سه واگن افزوده شده و در روز یکم مهر ناوگان قطارشهری و اتوبوسرانی با کاهش زمانی پنج دقیقه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ازدحام دانش‌آموزان در ایستگاه‌های اتوبوس در مسیر ۳۳ مرکز آموزشی دخترانه نیز، هنگام تعطیلی، برای تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان، اتوبوس ویژه در نظر گرفته شده است و در سال‌جاری با همکاری آموزش و پرورش و با همکاری فرمانداری کار سرویس مدارس به صورت ویژه انجام می‌شود و ۷۰ هزار دانش‌آموز در سامانه حمل‌ونقل دانش‌آموزی سپند ثبت‌نام کرده‌اند و هفت هزار خودرو نیز برای سرویس دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 792369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.