قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

در ایام آغاز سال تحصیلی، جوانه‌های علم‌آموزی در وجود دانش‌آموزان سر از خاک برمی‌دارد و رشد می‌کند، چراکه راه سربلندی ایران از مدرسه می‌گذرد؛ دانش‌آموزان امروز، دانشمندان فردا هستند که مرزهای علم و دانش را جابه‌جا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با خداحافظی گرمای تابستان و آغاز فصل سرد پاییز، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با روز اول مهر که نخستین روز از سومین فصل سال است، موجب دلگرمی خانواده‌ها و شادی دانش‌آموزان می‌شود، به عبارتی تقارن فصل سرد پاییز با بهار تعلیم و تربیت است که موجب می‌شود گرمای محبت دانش‌آموزان به همکلاسی خود فضای دلگرم و حال و هوای متمایزی نسبت به دیگر فصول سال را در کوچه‌ها و خیابان‌ها رقم بزند.

پاییز فصل ریزش برگ درختان و کاهش سرسبزی طبیعت است، اما فراموش نکنیم که در این فصل جوانه‌های علم‌آموزی در وجود دانش‌آموزان سر از خاک برمی‌دارد و رشد می‌کند، گویی طبیعت در برابر دانش‌آموزان سر خم می‌کند، چراکه راه سربلندی ایران از مدرسه می‌گذرد و این دانش‌آموزان هستند که آینده جامعه را به دست خواهند گرفت و سطح علم و فناوری را گسترش خواهند داد؛ دانش‌آموزان امروز، دانشمندان فردا هستند که مرزهای عام و دانش را جابه‌جا خواهند کرد.

این روزها بوی ماه مهر بیش از پیش به مشاممان می‌رسد، کوچه و خیابان‌های شهر حال و هوای کودکانه به خود گرفته، درِ مدارس به روی دانش‌آموزان باز است و دیواره‌نگارهای آن جلوه زیبایی به شهر داده است، تمام شهر آماده است تا نسل آینده را برای آموزش و پرورش فرابخواند، در روز اول مهر زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس نواخته شد و طنین آن در گوش دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان پیچید و یادآور وظیفه عموم مردم در راستای تلاش برای رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف شد.

قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

اولین و آخرین قطار پیشرفت مدرسه است / برای ارتقای معلمان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش صبح روز اول مهر در جمع دانش‌آموزان دختر حضور پیدا کرد و خطاب به آن‌ها گفت: فرزندان ایران‌زمین، آینده کشور را شما می‌سازید و امروز با حضور در مدرسه، سفر علم و دانایی را آغاز می‌کنید، خود را با اعتماد به نفس کامل در قامت دانشمندان ایران بدانید و شک نداشته باشید که راه سربلندی ایران از مدرسه می‌گذرد، بدانید که اولین و آخرین قطار پیشرفت مدرسه است.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور افزود: امروز که آغاز بهار تعلیم و تربیت در هفته دفاع مقدس است با شما و شهدا پیمان می‌ببندیم که در راه اعتلای تعلیم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز چشم کودکان و نوجوانان کشور به معلمان گرامی است، عنوان کرد: معلمی هنر و حقیقتی انکارناپذیر است، پس بیایید آینده نونهالان ایران زمین را درخشان‌تر کنید، بیایید در کنار الفبای آموزش، الفبای به‌زیستن و خوب‌زیستن را بیاموزیم.

کاظمی گفت: من به عنوان خادم نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای معلمان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد؛ ارتقای نظام آموزشی، کیفیت آموزشی و توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش و ترویج اقامه فرهنگ نماز از الویت‌های ماست.

وی با ابراز امیدواری اضافه کرد: امروز خوشحالیم که دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور، آموزش و پرورش را در اندیشه و عمل، اولویت خود قرار داده‌اند، از والدین عزیز می‌خواهم اکنون که با استقرار دولت چهاردهم نسیم وفاق و همدلی در کشور وزیدن گرفته است نیز با همدلی و همراهی کنار معلمان مدرسه و یار و یاور آن‌ها باشند.

قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

باید یار یکدیگر باشیم / ‏با رفاقت و دوستی می‌توانید‬ حرکت کنید

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور نیز صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی، با طرح این پرسش که راه وفاق در مدرسه و تأثیر آن در فردای کشور چیست، اظهار کرد: مشکل ما در کشور دعوای بیهوده است و نتیجه این می‌شود که قدرت ما کم می‌شود و نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم و در برابر دشمن نمی‌توانیم متحد شویم، در واقع وحدت ما موجب قدرتمان می‌شود و باید یار یکدیگر باشیم.

وی افزود: اگر یاد گرفتید که چگونه با هم کار کنید و دست به دست هم دهید، فردا در کشور می‌توانید با رفاقت و دوستی با دیگران حرکت کنید و جلو بروید و با قدرت کشور را بسازید و البته باید کمک کنیم تا شما بتوانید این راه را بروید.

قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

جایگاه کنونی پزشکی کشور حاصل تلاش دانش‌آموزان دیروز است / ‏آموزش «سلامت» باید یک ساعت در هفته در مدارس ارائه شود

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با دغدغه‌مندی حفظ و بهبود سلامت دانش‌آموزان در حاشیه به صدا درآوردن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان حسنیه تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت باید از بدو تولد تا زمان مرگ در کانون توجه قرار گیرد، نه اینکه در زمان بیماری به یک مؤلفه مهم تبدیل شود، همچنین پیشگیری از بیماری‌ها باید در کانون توجه قرار گیرد و تنها درمان مورد توجه نباشد، زیرا سلامت و اهمیت این مؤلفه می‌بایست به وسیله «آموزش همگانی» و «آموزش و پرورش» برای مردم تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، رسیدگی به مسائلی همچون تغذیه، وزن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد، افزود: با همکاری مشترک با وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و سایر مجموعه‌ها بتوانیم زمینه‌ساز زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت درباره گنجاندن مباحث مربوط به سلامت در کتب درسی دانش‌آموزان عنوان کرد: باید به مسائلی همچون جوانی جمعیت و مؤلفه‌های مربوط به زندگی سالم از تغذیه تا نحوه درست نشستن توجه شود، بسته‌های آموزشی مرتبط با مسائلی مانند جوانی جمعیت و زندگی سالم باید به میزان حداقل یک ساعت در هر هفته در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد، همچنین مسائل مربوط به سلامت باید به میزان یک ساعت در هفته و در قالب آموزش همگانی در مدارس مطرح شود.

ظفرقندی با بیان اینکه جایگاه کنونی پزشکی کشور حاصل تلاش دانش‌آموزان دیروز است، گفت: معلمان نباید به فکر حفظ محفوظات باشند، بلکه باید در مسیر پرورش کودکان در خارج از فضای محفوظات گام بردارند، معلمان باید در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان، نوآوری ایجاد کنند.

دانش‌آموزان نیز که آغاز سال تحصیلی جدید را با حضور وزیر بهداشت آغاز کردند، در کلاس درس، گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با وزیر بهداشت داشتند و به مناسبت آغاز مدارس شاخه گلی از دست وی گرفتند.

قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

خبر خوب برای فرهنگیانی‌ها: بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت شد

سیده فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز با حضور میان دانش‌آموزان و مراسم نواختن زنگ مدرسه‌ای در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد؛ کمیته مشخصی هم کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی به‌ویژه در شهرهای بزرگ فعال شده؛ از آنجا که هنوز حجم زیادی از مردم از سرویس مدارس برای جابه‌جایی فرزندان دانش‌آموز خود استفاده نمی‌کنند، لازم بود تا تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: از همین روز ساعات کاری ادارات شناور شد و با همکاری شهرداری تهران، حمل و نقل رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در هفته اول مهر را خواهیم داشت و امیدوار هستیم با این اقدامات مقداری از حجم ترافیک کاهش پیدا کند.

قطار سال تحصیلی جدید روی ریل قرار گرفت

آماده‌باش پلیس برای بازگشایی مدارس و حفظ امنیت دانش‌آموزان

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در آیین آغاز سال تحصیلی با حضور در مدرسه‌ای گفت: خدمت تمام دانش‌آموزان و معلمان سلام عرض می‌کنم و امیدوارم سال تحصیلی جدید سال خوبی برای شما باشد، بازگشایی مدارس و آغاز علم‌اندوزی که با آغاز هفته دفاع مقدس هم‌زمان شده است را خدمت تمام دانش‌آموزان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه پلیس مسئول تأمین امنیت همه مردم است، اما دانش‌آموزان به دلیل شور و حال جوانی ممکن است بیشتر مورد طمع دشمن قرار بگیرند یا در طول مسیر مدرسه ممکن است تهدیداتی وجود داشته باشد، افزود: پلیس از روزها قبل برای این روزها تا پایان سال تحصیلی در حالت آماده‌باش قرار دارد و در حوزه‌های مختلف امنیتی و ترافیکی حضور دارد.

کد خبر 792361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.