ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۴ امشب مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و برنده دیدار دو تیم صدرنشینی‌ خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه عصر امروز _یکشنبه یکم مهر_ در چارچوب بازی سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن مجموعه ورزشی بخارا رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند و تیمی که دست بالاتر را در پایان مسابقه داشته باشد، به‌عنوان صدرنشین گروه ششم راهی دور حذفی می‌شود و تیمی با امتیاز کمتر در جایگاه دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد رفت.

فرانسوی‌ها پیش از آغاز مسابقات جام‌جهانی در دیدارهای دوستانه توانستند تیم‌های خوبی همچون بلژیک، آلمان، کرواسی و هلند را شکست دهند، اما آن‌ها در مسابقاتی که در لیتوانی برگزار شد توانستند دست به کار بزرگی بزنند و با نتیجه سه بر دو برزیل را شکست دادند و در طرف مقابل تیم‌ملی فوتسال ایران بازی‌های خوبی برای جام‌جهانی نداشت و با شرایط بسیار معمولی پای به دهمین دوره مسابقات گذاشت.

ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

صدرنشین گروه ششم که از بین ایران و فرانسه خواهد بود در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه پنجم که به احتمال بسیار زیاد مراکش خواهد باید برود. تیم دوم این گروه نیز باید به مصاف تیم دوم گروه دوم که احتمالاً تایلند باشد برود. شاگردان وحید شمسایی در صورت کسب تساوی در این بازی نیز به‌دلیل تفاضل بالاترشان نسبت به فرانسه می‌توانند به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنند.

تیم‌ملی فوتسال ایران که سابقه حضور در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۶ و مرحله یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۲۱ را دارد و قهرمان آخرین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا است، با نتایج درخشانی مقابل ونزوئلا (هفت بر یک) و گواتمالا (۹ بر چهار) به این مرحله رسیده و به دنبال پیروزی مقابل فرانسه برای صدرنشینی است.

ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

بازیکنان کلیدی ایران در این مسابقات شامل سالار آقاپور با چهار گل و سعید احمدعباسی، بهروز عظیمی و مهدی کریمی هرکدام با سه گل هستند. با این حال، تیم ایران از قدرت تیم فرانسه آگاه است و با احتیاط به این بازی نزدیک خواهد شد.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره بازی مقابل فرانسه گفته است: «فوتسال با ویژگی‌های مردم ایران هم‌خوانی دارد. ایران مملو از استعدادهای ورزشی است، اما زیرساخت‌ها و برنامه‌های توسعه ما همیشه همگام با آن‌ها پیش نرفته است. منابع انسانی ما از ساختارهایمان پیشی گرفته است. در طول تاریخ ورزشی ما، شاهد موفقیت‌های قابل توجه و دوره‌های عقب‌نشینی بوده‌ایم.»

ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

شمسایی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتسال ایران از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷، درباره این بازی اشاره کرد: «ما بازی‌های آن‌ها را دنبال کرده‌ایم و از توانایی‌هایشان آگاهیم. اینکه فرانسه برای نخستین‌بار در جام‌جهانی شرکت کرده است، به این معنا نیست که یک تیم تازه‌کار است. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم.»

تیم‌ملی فوتسال ایران که در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی قرار دارد، با تجربه‌ای غنی و قدرت تهاجمی فوق‌العاده‌ای به مصاف فرانسوی‌ها خواهد رفت.

وحید شمسایی در خصوص اهمیت این رشته در ایران گفت: «در ایران هرچند کشتی ورزش اول محسوب می‌شود، اما فوتسال از کودکی به‌شدت بین مردم رواج دارد.»

ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

فرانسه که پیش از این با دو پیروزی مقابل گواتمالا (شش بر سه) و همچنین ونزوئلا (هفت بر سه) موفق به صعود به مرحله حذفی شده است، این مسابقه را به عنوان فرصتی برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول تلقی می‌کند. به گفته «رافائل رینو»، سرمربی تیم ملی فرانسه، این بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تیمش با انگیزه کامل به میدان خواهد رفت.

ملی‌پوشان کشورمان در نخستین بازی خود هفت بر یک ونزوئلا را در هم کوبیدند. در بازی دوم نیز با نتیجه پرگل ۹ بر چهار گواتمالا را شکست دادند تا شش‌امتیازی شوند. فرانسوی‌ها نیز به ترتیب با نتایج شش بر سه و هفت بر سه از سد گواتمالا و البته ونزوئلا گذشتند تا در بازی سوم برای کسب صدرنشینی گروه به مصاف ایران پرقدرت بروند و این در حالی است که آن‌ها برای نخستین‌بار موفق شده‌اند جواز حضور در جام‌جهانی را پیدا کنند، اما در نخستین حضور خود صعودشان به مرحله حذفی را مسجل کرده‌اند.

ایران - فرانسه / نبرد بهترین تیم آسیا با خروس‌های بلندپرواز برای صدرنشینی

محمدحسین درخشانی، مسلم اولاد قباد، امیرحسین داوودی، سعید مؤمنی و سجاد یوسف‌خواه که دچار بیماری شده‌اند، جداگانه و کنترل‌شده تمرین کردند. این بازیکنان به دلیل بیماری و اینکه نتوانستند این سه روز با تیم تمرین کنند، فردا دقایق کم‌تری بازی خواهند کرد. سعید احمدعباسی نیز امروز در تمرین تیم ملی مصدوم شد تا حضور او در بازی فردا در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. محمدرضا سنگ‌سفیدی و حسین طیبی نیز به دلیل دوکارته شدن در دیدار برابر فرانسه محروم هستند.

کد خبر 792289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.