مستمری جاماندگان، مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: به سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت رفاه وعده دادیم مستمری افرادی که در لیست سال ۱۴۰۳ بوده‌اند و به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود ملکوتی‌خواه درباره قطع برخی از پرداخت مطالبات معلولان مستمری‌بگیر اظهار کرد: قطع مستمری نداشتیم و سازمان برنامه و بودجه موظف است طبق اعتباراتی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند، ارقام را پرداخت کند.

وی افزود: این رقم از طریق ارقامی که سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهد به تدریج هر ماه پرداخت می‌شود، همچنین سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک‌دوازدهم عددی است که هر ماه در قانون از طریق قانون‌گذار تسریع کرده است و منابع بر اساس وصولی مصارف قرار دارد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تحقق نیافتن منابع هدفمندی بود، در حالی که ما ملزم بودیم مستمری مددجویان بهزیستی را پرداخت کنیم، تصریح کرد: یک‌دوازدهم مستمری تا شهریور پرداخت شد، اما در لیستی که سازمان بهزیستی ارائه می‌داد برخی نفرات از راه‌های مختلف همچون توانمندسازی خارج شدند و افراد جدید جایگزین می‌شوند، بنابراین خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که تعداد خروجی‌ها کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفته‌اند یا مستمری آن‌ها قطع شده است، اما قطعی در کار نبود.

ملکوتی‌خواه اضافه کرد: در شهریور بخش عمده‌ای از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه شدند و مستمری آن‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی پرداختی‌ها از ۱۰۰ درصد بالاتر بوده است، در حالی که در منابع سازمان هدفمندی، ۵۴ درصد محقق شده است که به دلیل اولویت و ضرورت مددجویان بهزیستی بوده است تا به مشکل برنخورند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: خبر خوش این است که سازمان با این پرداختی، یارانه و مستمری هیچ‌کدام از مستمری‌بگیران بهزیستی را قطع نکرده است و به سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت رفاه وعده دادیم مستمری افرادی که در لیست سال ۱۴۰۳ بوده‌اند و به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند را پرداخت کنیم.

کد خبر 792265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.