متروی مادرید وارد لجستیک شهری می‌شود

مادرید قصد دارد شبکه زیرزمینی مترو را به منظور کاهش ترافیک شهر با بخش لجستیک ادغام کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت منطقه‌ای مادرید هفته گذشته اعلام کرد که یک پروژه آزمایشی سه‌ماهه را آغاز خواهد کرد که در آن بعضی از قطارهای زیرزمینی شبکه مترو برای تحویل کالا استفاده خواهند شد. هدف از این طرح کاهش تردد خودروهای باری در خیابان‌های شهر و کاهش ازدحام و آلودگی است.

متروی مادرید وارد لجستیک شهری می‎شود

روش کار طرح جدید

یک قطار ویژه برای حمل بسته‌ها، حدود ۷۰۰ ساعت در روز، بین ساعت ۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰، در ساعات غیراوج بار در نظر گرفته می‌شود. قطار فقط در چهار ایستگاه مشخص‌شده در خط توقف می‌کند؛ جایی که کالا بارگیری می‌شود. بسته‌ها توسط کارکنان متروی مادرید محافظت می‌شوند و کل فرایند بارگیری یا تخلیه کالا تنها سه دقیقه طول می‌کشد تا در سرویس‌های معمولی مترو اختلالی ایجاد نشود. پس از رسیدن بار به ایستگاه‌های مورد نظر، از آنجا با استفاده از وسایل حمل‌ونقل زیست‌محیطی همچون دوچرخه یا تحویل به افراد پیاده یا وسایل جابه‌جایی دستی، بارها در نقاط دریافت‌کننده مرکز شهر توزیع می‌شود.

متروی مادرید وارد لجستیک شهری می‎شود

کل فرایند تحویل و نگهداری بسته‌ها تا زمانی که به نمایندگان مشخص تحویل داده شود با اقدامات ایمنی دقیق سازماندهی می‌شود. در راستای این پروژه، دولت منطقه‌ای در حال کار بر ایجاد آژانس لجستیک آینده منطقه مادرید با هدف تبدیل منطقه خودمختار اسپانیا به یک الگو در بخش توزیع در سراسر اروپای جنوبی است.

استفاده از سیستم مترو برای تدارکات نه‌تنها راهی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی، بلکه فرصتی برای بهینه‌سازی ترافیک شهری است.

کد خبر 792225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.