کارآمدی و مردم‌داری ویژگی اصلی انتصاب استانداران است

وزیر کشور گفت: کارآمدی و مردم‌داری ویژگی اصلی و اختصاصی برای انتخاب استانداران است، این ویژگی در تمام انتصاب‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسکندر مؤمنی امروز _یکشنبه یکم مهر_ در بدو ورود به استان کردستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج اظهار کرد: برای انتصاب استانداران کمیته‌ای از افراد با تجربه و خبره تشکیل شد، این کمیته با استفاده از نظرات نخبگان افرادی را در نظر گرفت و پس از آن بر اساس ویژگی‌هایی که تعیین شده بود و انطباق افراد با این ویژگی‌ها بین پنج تا هفت نفر پیشنهاد شد که از این میان فردی توسط وزیر کشور تعیین و به هیئت وزیران معرفی شد، برای استان کردستان آرش زره‌تن لهونی انتخاب شد که رأی اجماعی و صدرصد هیئت وزیران را به دست آورد.

وی افزود: به مردم کردستان برای اینکه امروز یک جوان بومی اهل تشیع تودیع و یک جوان بومی اهل تسنن معارفه می‌شود، تبریک می‌گویم، آرش زره‌تن لهونی بر اساس همین سازوکارها، بدون توصیه و سفارشی انتخاب شد.

وزیر کشور ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی اختصاصی برای انتخاب استانداران، کارآمدی و مردم‌داری است که این ویژگی در تمام انتصاب‌ها در نظر گرفته می‌شود و فرقی ندارد از چه قومیت و جناحی باشد.

مؤمنی با استقبال استاندار کردستان و تعدادی از مسئولان استانی وارد سنندج شد و در ادامه سفر خود به مقام شامخ شهدای این خطه با حضور در گلزار شهدای این شهر ادای احترام کرد.

وی در جلسه معارفه آرش زره‌تن لهونی استاندار جدید استان که از جوانان اهل سنت است و در جلسه تکریم زارعی کوشا استاندار سابق کردستان شرکت خواهد کرد.

کد خبر 792223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.