آغاز دانشگاه‌ها با یاد هم‌کلاسی‌های شهید/ استان اصفهان ۸۹۴ شهید دانشجو دارد

دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۸۹۴ شهید دانشجو داریم که ۵۶۴ نفر از شهدای ساکن استان اصفهان و سایرین ساکن استان‌های دیگر و دانشجویان دانشگاه‌های استان بودند.

مهدی یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های کمیته دانشجویی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان ۸۹۴ شهید دانشجو داریم که ۵۶۴ نفر آن‌ها از شهدای ساکن استان اصفهان هستند و سایرین ساکن استان‌های دیگر و دانشجویان دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، صنعتی، فرهنگیان، فنی شهید مهاجر، دانشگاه جامع کاشان، علوم پزشکی کاشان و مواردی از این دست بودند.

وی با اشاره به شهید شاخص این کمیته افزود: شهید شاخص امسال، احسان‌الله قاسمیه است که جزو دانشجویان ممتاز و گروه الف در دانشگاه تگزاس آمریکا بوده است و هنگامی که جنگ آغاز می‌شود درس و زندگی مرفه را رها می‌کند و به جبهه می‌رود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان و دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان تصریح کرد: سال جاری بانک جامع اطلاعات شهدای دانشجو را تهیه کردیم که تمام زندگینامه‌ها، وصیت‌نامه‌ها، عکس‌ها، مصاحبه‌ها با خانواده و… از ۸۹۴ شهید در این بانک جامع جای گرفته است.

یادگاری عنوان کرد: تألیف و چاپ پنج جلد کتاب «بماند به یادگار»، «ماه نشان»، «فراتر از عشق»، «روشنا» و «من یک بسیجی هستم»، متبرک‌سازی بیش از ۳۰۰ نقطه از اماکن و معابر دانشگاه‌های استان اصفهان با نام شهدا، دیدار و بازدید بیش از ۱۹۵ خانواده معظم شهدا، برگزاری بیش از ۸۳ یادواره شهدا در دانشگاه‌ها، برگزاری سالگرد تدفین شهدا در دانشگاه‌هایی که شهید داشتند و ۱۲ مراسم سالگرد تدفین، تشییع شهدای گمنام در ۵۳ دانشگاه در دهه فاطمیه، برگزاری ۴۴ اردوی جهادی با یاد و نام شهدا که در آن ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند و در هر روستا برای مردم یک یادواره شهدای از همان شهدای روستا گرفته شد، برگزاری جشنواره‌های هنری، ورزشی و علمی که آخرین آن برگزاری جایزه بزرگ دوسالانه شهید بهروز مرادی بود و آثار آن به نمایش گذاشته می‌شود، اجرا و انجام شده است.

وی ادامه داد: دوم آبان اجلاس کمیته دانشجویی کنگره ۲۴ هزار شهید استان در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که مستندی ۲۰ دقیقه‌ای با نام «مهمان داریم» از شهدا آماده و ۶۲۰ تولید محتوا در قالب موشن، کلیپ، عکس نوشته و… تهیه شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان و دبیر کمیته دانشجویی کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس قرار است در آغاز کلاس‌ها تکه‌ای از وصیت‌نامه شهدا قرائت شود، اردوی راهیان غرب برای هزار نفر از بیستم تا سی‌ام مهر برگزار خواهد شد و قرار است طی یک ماه یادواره شهدا در تمام دانشگاه‌ها برگزار شود تا به اجلاس دوم آبان ختم شود.

کد خبر 792214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.