اولویت استان یزد، آموزش و پرورش رایگان است

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحلیل روند رشد دانش آموزان استان تا افق ۱۴۲۴ گفت: برآورد تعداد دانش آموزان در هر مقطع و میزان زیرساخت مورد نیاز برای پوشش تحصیلی آنان در دستور کار سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته جهت بازگشایی مدارس (پروژه مهر)، آخرین وضعیت ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب مدارس و چالش‌های مربوط به فضا و تجهیزات دوره متوسطه برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست، با اشاره به پروژه‌های مهر در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: لازم است تا مرور کلی بر شرح وظایف دستگاه‌های استان به لحاظ مکان، فضا، نیروی انسانی، سرویس مدارس و… انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از دستور کار جلسات شورای آموزش و پرورش استان یزد در ۳ سال اخیر به مسائل پرورشی اختصاص یافته است، تصریح کرد: طبیعتاً مسائل پرورشی در استان نیازمند توجه بیشتری است.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحلیل روند رشد دانش آموزان تا افق ۱۴۲۴ بر اساس نرخ رشد جمعیت و مهاجرت استان گفت: برآورد تعداد دانش آموزان در هر مقطع و میزان زیرساخت مورد نیاز برای پوشش تحصیلی آنان جهت برنامه‌ریزی برای نوسازی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با صنایع در راستای تأمین زیرساخت‌های آموزش و پرورش افزود: با توجه به زیان صنایع به دلیل ناترازی انرژی و قطعی آب و برق و گاز، اجرای تفاهمنامه‌های مذکور با مشکل مواجه شد که آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه مسئله کیفیت بخشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: بر این اساس تأمین منابع مالی طرح از محل‌های دیگر در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به عدم تحقق منابع اختصاص یافته به هنرستان‌ها در سال ۱۴۰۳ گفت: این تصمیم بر اساس منابع اعتباری در لایحه بودجه و بند موجود در این لایحه مبنی بر اختصاص ۱۰ درصد سود منابع انرژی اتمی به استان اخذ شد اما با حذف بند مذکور این موضوع اجرایی نشد.

فاطمی در پایان به مدارس آموزش و پرورش که در اختیار سایر مجموعه‌ها قرار گرفته است، اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت استان بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان است؛ لذا زیرساخت‌های این مجموعه نباید در اختیار آموزشگاه‌های غیردولتی و غیرمرتبط قرار گیرد.

کد خبر 792135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 1
    بسیار عالی 👏👏👏👏👏
  • امیر IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    3 1
    چرا هر سال لباس فرم مدرسه اجباراً باید تعویض شود در همین یزد که تعریفش میکنید چرا شهریه برای ثبت نام مبلغ بالا میگیرید و حتی اداره آموزش پرورش هم جوابگو نیست مگر مدرسه دولتی نباید مبلغی به عنوان کمک به مدرسه بگیرد نه که 4000000تومان اجباراً برای هر دانش آموز بگیرد که در سال تحصیلی یه برگه نمونه سوال چاپ نمیکند و میگویند بروید بیرون بگیرید جز دروغ از مسعولین چیزی نشنیده ایم
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 1
    بله اولویت شون تصیل رایگانه.اما مدارس دولتی شهریه می گیرن.مدارس شاهد بیشتر ازدولتی ومدارس عیر انتفاعی بیشتراز شاهد ومدارس سما نیز بیشتراز غیرانتفاعی...به علاوه هزینه سرویس وبیمه وکتاب.خوب به نظرتون این میشه رایگلن؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 2
    سلام وخسته نباشید...از تمام مردم یزد درخواست میکنم قدراقای سید فاطمی استاندار یزد بدانند . ومن به نوبه خود مگم استاندار یزد دوستت دارم زنده باشی و پاینده و خسته نباشید. انشاالله خدا مزدزحمتهای شما بدهد
  • Seyyed IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    همش دروغ شهریه مدرسه کلاس سوم ابتدایی دو میلیون و پانصد غیر از هزینه های دیگر
  • ایرانی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    برای غیر ایرانی ها منظورشون هست حتما،