وزارت نیرو احداث نیروگاه‌های خود تأمین صنایع را پیگیری می‌کند

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طبق ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور باید نیروگاه‌هایی را برای تأمین برق مورد نیاز خود احداث کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور موظف به احداث نیروگاه برای تأمین برق مورد نیاز خود هستند، اظهار کرد: حدود ۲ هزار مگاوات از حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع بر اساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

وی مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده صنایع در ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را ۱۰ هزار مگاوات بیان کرد و افزود: تاکنون حدود ۲ هزار مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود تا سال آینده ظرفیت نیروگاه‌های خود تأمین صنایع حداقل به ۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مابقی نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده در دست اجرا قرار دارد، تصریح کرد: صنایعی که به احداث نیروگاه خود تأمین اقدام کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شود و به هیچ وجه برق تولیدی این واحدها به مصارف دیگر اختصاص پیدا نمی‌کند.

رجبی مشهدی ادامه داد: البته نیروگاه‌ها به دلایل فنی و بروز حوادث ممکن است محدودیت‌هایی را برای مصرف‌کنندگان خود ایجاد کنند که وزارت نیرو در حد مقدورات در این شرایط از طریق شبکه سراسری پشتیبانی می‌کند، همچنین برق بدون محدودیت در مورد خریداران برق از تابلوی سبز و همچنین تابلوی برق آزاد نیز صدق می‌کند.

کد خبر 792054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.