امت اسلامی می‌تواند رژیم صهیونیستی را از قلب جامعه اسلامی بردارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفتند: اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار اظهار کردند: امروز نگاه کنید که رژیم صهیونیستی چه جنایاتی را انجام می‌دهد. جنایاتی که انجام می‌دهند بدون شرم و بدون پنهان‌کاری در غزه، کرانه باختری و سوریه به معنای واقعی کلمه جنایت می‌کنند.

ایشان افزودند: طرف آن‌ها (صهیونیست‌ها) مرد جنگی نیستند بلکه آحاد مردم هستند؛ نتوانستند در فلسطین به مردان جنگی ضربه‌ای وارد کنند لذا خشم جاهلانه و خباثت آلود خود را بر سر بچه‌های کوچک، بیماران بیمارستان‌ها و مدارس فرزندان نورسیده خالی کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: این موارد به این دلیل است که ما از قدرت درونی خود استفاده نمی‌کنیم چون این قدرت درونی می‌تواند رژیم صهیونیستی این غده سرطانی خبیث را از قلب جامعه اسلامی یعنی فلسطین بردارد و ازاله کند و نفوذ، تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا را در این منطقه از بین ببرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه گفتند: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی، امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است؛ آن مبارزات ۱۳ ساله پیامبر (ص) در مکه منتهی شد به هجرت که پایه‌گذاری امت اسلامی است.

ایشان افزودند: امت اسلامی با هجرت کلید خورد و با سختی‌ها، دشواری‌ها، گرسنگی‌ها، سختی‌های اهل سفه و مردم اهل مدینه اعم از انصار و مهاجر ادامه پیدا کرد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: امت اسلامی با مبارزه‌ها، مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها تحکیم شد، با فداکاری‌هایی که در دوران حیات مبارک پیامبر انجام گرفت و گذشت‌ها و ایثارهایی که پس از رحلت آن بزرگوار انجام گرفت این امت پایدار ماند.

ایشان ادامه دادند: البته می‌توانست بهتر از آنگونه که اداره شد، اداره شود. لکن امت اسلامی به عنوان یک امت که بنای آن را پیغمبر اکرم (ص) در مدینه با جمعیت محدود گذاشته بود این باقی ماند. ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم یعنی باید دنبال این بود. دولت‌ها می‌توانند دراین‌رابطه تأثیرگذار باشند البته انگیزه در دولت‌ها خیلی قوی نیست؛ آن‌هایی که می‌توانند این انگیزه را قوی کنند خواص دنیای اسلام هستند. یعنی سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ صاحب‌فکر، شعرا، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی می‌توانند اثرگذار باشند.

ایشان افزودند: اگر مطبوعات دنیای اسلام ۱۰ سال بر روی اتحاد مسلمانان تکیه کنند و مقاله بنویسند، شعرا شعر بسرایند، تحلیلگران تحلیل خود را ارائه دهند، استاد دانشگاه تبیین کند و عالم دینی حکم کند بلاشک در طول این ۱۰ سال وضعیت به‌طورکلی عوض خواهد شد. ملت‌ها که بیدار و علاقه‌مند شدند آنگاه دولت‌ها ناچار می‌شوند در این جهت حرکت کنند؛ خواص می‌توانند این کار را انجام دهند، این وظیفه ماست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: ما و مردم کشور خودمان باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان این اتحاد را ایجاد کنیم.

ایشان افزودند: اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف سیاسی و امثال این موارد نباید در همدستی، هم‌بازویی، هم‌گامی و همدلی ملت تأثیر بگذارد. باید دنبال اهداف حقیقی حرکت کرد. اگر این اتفاق افتاد آنگاه دشمن نمی‌تواند به موجود لجن، فاسد و خبیث مانند رژیم صهیونیستی این اجازه را بدهد که این میزان جنایت در منطقه انجام دهد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 792019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.