لزوم تشکیل انجمن برای فیلم‌سازان نوجوان

داور هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: همانطور که ما انجمن فیلم سازان جوانان داریم به دنبال تشکیل انجمن فیلم‌سازان نوجوان هستیم تا نوجوان بتوانند آموزش‌های تخصصی داشته باشند و با آمادگی بیشتری پا به عرصه فیلم‌سازی بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نادره ترکمانی در گفت‌وگو با خبرنگار نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: به نظر من یک نوجوان موفق باید پویا و جویای پاسخ سوالات خود باشد و برای یادگیری تلاش کند.

وی درمورد سطح کیفی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز افزود: هر چقدر جلوتر رفتیم، آثار نیز سال به سال سطح حرفه‌ای تر شد و دلیل اینکه به هر ۶ گروه مدال طلا داده شد همین بود؛ من مطمئنم که در سال‌های آتی پله‌های موفقیت بیشتری روبروی کسانی خواهد بود که وارد المپیاد خواهند شد.

پیشکسوت سینمای ایران در ادامه صحبت‌هایش گفت: کسانی که واقعاً به سینما علاقه دارند حتماً باید وارد حوزه تحصیلات در این رشته بشوند، سینما به صورت آکادمیک آموزش داده می‌شود و دانشکده سینما و مراکز آموزشی متعددی وجود دارد که مهارت‌های سینما را آموزش می‌دهند و در کنار تجربه اندوزی تحصیلات سینما را ادامه بدهند.

ترکمانی افزود: همانطور که ما انجمن فیلم سازان جوانان داریم به دنبال تشکیل انجمن فیلم‌سازان نوجوان هستیم تا نوجوان بتوانند آموزش‌های تخصصی داشته باشند و با آمادگی بیشتری پا به عرصه فیلم‌سازی بگذارند.

تایماز اشرفی برگزیده هشتمین المپیاد فیلمسازی نیزدر گفت‌گو با خبرنگار نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در رابطه با ایده فیلم «دست زدن به آب اکیداً ممنوع» اظهار کرد: در گروه ما حدود ۲۵ ایده مطرح شد و سرانجام بهترین ایده را انتخاب کردیم.

وی افزود: بچه‌های گروه ما اهل ۵ استان مختلف بودند که ۴ نفر از آن‌ها اهل استان‌های خشک و کم آب بودند؛ یکی دیگر از دلایل انتخاب فیلم دست زدن به آب اکیداً ممنوع، برگزاری المپیاد به میزبانی شهر اصفهان بود چرا که یکی از اصلی‌ترین مشکلات اصفهان کمبود آب است؛ همچنین کشور ایران دارای ۳۲ استان است که ۱۶ استان آن دچار کمبود آب هستند پس ما تصمیم گرفتیم از این طریق کمبود آب را به مردم گوشزد کنیم.

این فیلمساز نوجوان اضافه کرد: هدف از ساخت این فیلم توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب بوده به این دلیل که برای توسعه و پیشرفت کشور مردم باید بدانند چگونه از آب استفاده کنند.

وی بیان کرد: فیلم ما در ابتدا حاوی ۴ سکانس و ۱۴ دقیقه محتوا بود اما در حین تدوین تبدیل به محتوایی حاوی ۲ سکانس و ۴ دقیقه شد؛ سعی ما داشتن بیشترین بهره در کمترین مدت زمان برای مخاطب بوده است.

خبرنگاران نوجوان: پویا رفیعی و نگین شریف

کد خبر 791981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.