خط B متروی قم برای ترافیک شهر حیاتی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تأمین واگن برای خط A متروی قم و همچنین تلاش برای اجرایی کردن خط B از پردیسان به سمت حرم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش امروز _ جمعه سی‌ام شهریور_ در حاشیه بازدید از متروی قم و در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از نمایندگان ادوار گذشته که پیگیری‌های مناسبی در خصوص پروژه مترو انجام داده‌اند، اظهار کرد: یک مبلغی از اوراق قرضه در دولت گذشته به مبلغ ۲ همت تصویب شد که هنوز وصول نشده و پیگیری‌های امسال در دولت جدید صورت گرفت.

وی افزود: این مبلغ تنها تا پایان شهریور فرصت داشت و شهردار نیز نامه‌ای در این خصوص مکاتبه کرد که باید پرداخت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری‌هایی با وزیر اقتصاد صورت گرفت تا کار با سرعت بیشتر برای انجام فاز دوم به سمت مسجد جمکران ادامه یابد.

شهید رئیسی پیگیر تأمین واگن متروی قم بود

روانبخش تاکید کرد: یکی از کارهای مهمی که باید با کمک نمایندگان مجلس و سایر دوستان انجام شود این است که مبلغ ۴ تا ۵ همت برای سال آینده مشخص شود، تا دو هفته آینده باید این پیگیری‌ها انجام گیرد و در بودجه سال آینده تزریق شود تا شهرداری بتواند سرعت بیشتری در پروژه انجام دهد.

وی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی پیگیر تأمین واگن و استقراض از شهر مشهد بودند که متأسفانه ایشان را از دست دادیم و این موضوع نیمه تمام ماند که برای تکمیل آن با نمایندگان مجلس از حوزه انتخابیه مشهد وارد گفت‌وگو می‌شویم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مسئله استقراض واگن به نتیجه نرسد، موضوع واردات باید با سرعت بسیار بیشتری پیگیری شود.

روانبخش با بیان اینکه خط B که کارشناسان در حال مطالعه بر روی آن هستند و از پردیسان به سمت حرم خواهد رفت بسیار خط مهمی است و بار بزرگی از ترافیک شهر را کم می‌کند، گفت: ای کاش ابتدا این خط متروی قم اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: این پروژه به بودجه کلانی نیاز دارد اما بار ترافیکی سایت ۵۶۰ هکتاری، پردیسان، سالاریه، ۴۵ متری صدوقی و همه این مناطق را بر دوش دارد.

به گفته نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اگر این طرح اجرا شود به نظر می‌آید که بار ترافیکی قم به شدت کاهش می‌یابد و نیاز نیست که مردم خودروی شخصی به خیابان بیاورند و مشکل تأمین پارکینگ نیز حل خواهد شد.

ایستگاه قطار جمکران احیا شود

روانبخش با اشاره به اینکه به یاری خداوند و با پیگیری نمایندگان استان قم این خط نیز به نتیجه خواهد رسید و لحظه‌ای این تلاش متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ایستگاه محمدیه نیز پیگیری‌هایی در حال انجام است، چرا که این ایستگاه به خارج از قم منتقل شده است و مردم برای مراجعه دچار مشکل می‌شوند.

وی اذعان داشت: نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی زده شد و ایشان دستورهایی برای تأمین سرویس رفت و برگشت و تعریض جاده دادند تا مشکل مردم حل شوند؛ این اقدام موقت است و این ایستگاه راه آهن باید به جمکران منتقل شود، اگر این انتقال صورت گیرد و خط مترو نیز در این منطقه افتتاح شود مردم مشکلاتشان بسیار کاهش می‌یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خانم صادق وزیر راه و شهرسازی، قول داد که اولین سفرشان به استان قم باشد تا مشکلات این استان نیز هموار شود.

کد خبر 791829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    10 1
    من ۱۵ سالم بود این پروژو شروع شد الان ۳۴ سالمه هنوز برای سال اینده بودجه تزریق میکنن
  • نا شناس GR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    2 9
    یک‌زمانی قم یکی از شهر های استان مرکزی به شمار میرفت اما امروز اراک‌را که چهارمین استان صنعتی کشور است را قم مقایسه کنید وتفاوت را ببینید‌ایا این عدالت است ؟؟؟
    • امیر IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      5 0
      یک زمان هم تهران روستایی در اطراف شهر ری بود!