تاکید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بر تامین اعتبار خرید گندم سال آینده

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه تامین اعتبار و ذخیره آن برای پرداخت مطالبه گندم‌کاران در سال زراعی آتی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، محمدجواد عسکری در گردهمایی آغاز کشت پاییزه استان فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ و حوزه‌های مرتبط تأمین اعتبار شود و دغدغه‌ای در زمینه پرداخت مطالبات کشاورزان نداشته باشیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته در شورای قیمت‌گذاری برای تعیین نرخ گندم در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز تولیدکنندگان و کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید کردند و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه ما این است که در کشت پاییزه امسال قیمت مصوب شده گندم که ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، عملیاتی و اجرایی شود.

عسکری از هماهنگی‌های لازم برای کشت پاییزه در استان فارس خبر داد و خاطر نشان کرد: تلاش شده تا در این زمینه در سال زراعی آتی در حوزه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم.

وی کشت پاییزه را شامل کشت گندم، جو و کلزا دانست و اضافه کرد: هفته گذشته شورای قیمت گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل شد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ارائه تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی، تاکید کرد: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خود را در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

عسکری ادامه داد: در حوزه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور خاص تراکتورهای با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین‌المللی وارد کنیم و به نوعی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی کنیم.

وی اظهار کرد: دولت را مکلف کردیم تا در حوزه امنیت غذایی هر آنچه لازم است در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد به طور خاص به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده‌های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی استفاده کنند.

کد خبر 791826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.