دولت و وزارت صمت باید در سال جاری خودروی جانبازان ۵۰ درصد به بالا را تامین کنند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت و وزارت صمت مکلف هستند که خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا را امسال تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید اوحدی با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد: ۳۰ مرکز درمانی داریم که ۵ مرکز برای تهیه و تأمین اروتز و پروتز جانبازان است؛ بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء (ص) در تهران، بیمارستان امام خمینی (ره) در کرج، بیمارستان مصطفی خمینی و ۳۰ استان مراکز توانبخشی داریم که خدمات توانبخشی ارائه می‌دهند، همچنین در ۱۶ استان آسایشگاه برای جانبازان داریم.

وی افزود: بیمه دی موظف است ظرف ۴۸ ساعت هزینه درمانی که جانبازان عزیز به مرکز درمانی می‌پردازند را به آن‌ها بپردازد، ۱۰ هزار مرکز طرف قرارداد هستند که هیچ هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود؛ در مورد یکی از بیمارستان‌های بنیاد قرارداد بیمه دی با این بیمارستان تکمیل نشده بود که هزینه بیمه پایه از جانباز عزیز دریافت می‌شد که این موضوع تکرار نخواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: حدود یک میلیون ۸۶۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و برنامه جدی در بیمه دی داریم که خدمات در زمان خودش و به سرعت ارائه داده شود؛ تلاش ما این است که در ساختمان مراکز درمانی در شهرستان‌ها شعبه بیمه دی یا میز خدمت بیمه دی برای جامعه ایثارگری باشد که نیاز به رفت‌آمد عزیزان ایثارگر نباشد.

اوحدی با اشاره به موضوع خودروی جانبازان نیز بیان کرد: موضوع خودرو در قانون بودجه سال قبل آمد، اتفاق جدی نیفتاد اما امسال در ابلاغ جز ۱۰ بند ث تبصره ۱۳ قانون بودجه آمده ا؛. قانونی که لایحه دولت است و مجلس مصوب و شورای نگهبان ابلاغ کرده است، این قانون صراحت دارد، دولت و وزارت صمت مکلف هستند که خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا را امسال تأمین کنند.

وی اظهار داشت: گره کوری برای تأمین منابع خودرو بود که از تلاش‌های وزیر صمت تشکر می‌کنم که مشکل را در کمیسیون صنایع مجلس حل کردند؛ بانک مرکزی قدم بزرگی برداشت که قابل تقدیر است و امیدواریم این گره باز شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: وزارت صمت ضوابطی برای نوع خودروها و قراردادها و خدمات پس از فروش دارد؛ جانبازان توجه داشته باشند، هرچند این موضوع به عهده وزارت صمت است اما بنیاد در جهت صیانت از حقوق جانبازان در کنار آن‌ها است تا همان طور که وزیر صمت قول دادند و هیئت دولت پشتیبان آنها است برای باز شدن این گره با همراهی جانبازان، در کنار آن‌ها باشیم.

کد خبر 791766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.