از تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور تا خودکفایی ۱۱۰ مددجوی کمیته امداد

ایمنا از جایگاه مناسب ایران در آموزش‌های مهارتی در سطح جهان، نوآوری‌های هوشمند در صنعت نفت، تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور، واریز شدن یارانه شهریور دهک‌های چهارم تا نهم و برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ جایگاه مناسب ایران در آموزش‌های مهارتی در سطح جهان می‌رویم، در ادامه نیز نوآوری‌های هوشمند در صنعت نفت مطرح شده است، همچنین تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور، واریز شدن یارانه شهریور دهک‌های چهارم تا نهم و ‏‬ برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

جایگاه مناسب ایران در آموزش‌های مهارتی در سطح جهان

جایگاه مناسب ایران در آموزش‌های مهارتی در سطح جهان

امیر میمنت‌آبادی، معاون توسعه مدیریت سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از مباحث مهم در سازمان فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: توانمندسازی جوانان و افراد جویای کار از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه رسالت دارد تا آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز جامعه به لحاظ کیفی و کمی در جهت توسعه اشتغال را در اختیار جوانان و جامعه قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: ۱۹ گروه آموزشی، تحت پوشش اهداف آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند و این سازمان متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی است.

میمنت‌آبادی با اشاره به درخشش نخبگان مهارتی و جوانان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ لئون فرانسه تصریح کرد: کسب ۹ مدال در این رقابت‌ها نشان‌دهنده جایگاه مناسب ایران در کمیت و کیفیت آموزش‌های مهارتی و مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

نوآوری‌های هوشمند در صنعت نفت/ کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

نوآوری‌های هوشمند در صنعت نفت / کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

امیر حصیمی، کارشناس حوزه نفت اظهار کرد: در دهه گذشته، نوآوری‌های زیادی در زمینه حفاری نفت و گاز به وجود آمده است که تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در میدان‌های نفتی داشته‌اند، یکی از این نوآوری‌ها، استفاده از سیستم‌های هوشمند است که به شناسایی و مدیریت ورود آب به مخازن نفتی کمک می‌کند؛ این سیستم‌ها با مسدود کردن مسیرهای ورود آب، به بهبود بهره‌برداری از چاه‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: با استفاده از تکنولوژی‌ها و به‌کارگیری روش‌های مدرن، می‌توان به بهینه‌سازی عملیات حفاری و بهره‌برداری در میدان‌های نفتی و گازی دست یافت و تأثیرات مثبتی بر صنعت نفت کشور گذاشت.

تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور

تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور

محمدمهدی برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه برگزاری جشنواره انگور تاکستان اظهار کرد: در ایران بیش از ۱۳۲ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود که ۲۶ میلیون تن آن باغبانی است و برای حفظ وضع موجود باید حمایت لازم از بهره‌برداران صورت گیرد.

وی افزود: در کشور سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول انگور در بیش از ۲۸۸ هزار هکتار تاکستان تولید می‌شود که مقداری از آن به صورت کشمش صادر می‌شود که سال قبل ۱۰۸ هزار تن از این محصول صادر شد و مقداری هم سهم تازه‌خوری است.

یارانه شهریور دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

یارانه شهریور دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۳ مربوط به شهریور ۱۴۰۳ به حساب ۱۶ میلیون و ۸۵۵ هزار سرپرست خانوار دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ پنجشنبه، بیست‌ونهم شهریور قابل برداشت است.

یارانه مرحله شهریور به مبلغ ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به ازای ۵۰ میلیون و ۷۵۹ هزار نفر در دهک‌های چهارم تا نهم توسط ٢٨ بانک عامل سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ پنجشنبه قابل برداشت است.

از تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغی در کشور تا خودکفایی ۱۱۰ مددجوی کمیته امداد

جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال برگزار می‌شود

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه اشتغال در کمیته امداد مسیری مشخص را طی می‌کند، اظهار کرد: مسئله خودکفایی محور کار است و نتیجه هر اقدامی توسط کمیته امداد باید در خروجی کار یعنی خودکفایی مددجویان را به دنبال داشته باشد که در سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر از مددجویانی که تسهیلات گرفته و به اشتغال و درآمدزایی رسیده بودند، برپا شد که در تاریخ کمیته امداد بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه به خودکفایی رسیدن مددجویان مطالبه مقام معظم رهبری از کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است، ادامه داد: ایشان همواره بر توانمندسازی تأکید دارند که اساسنامه و اقدامات نیز به سمت این موضوع تغییر یافته و در سال جاری نیز تا پایان سال بنا داریم جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار نفر دیگر برگزار کنیم.

کد خبر 791746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.