نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

پرونده دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان امروز با صعود تیم‌های ملی ایران، فرانسه، مراکش و پرتغال به مرحله یک‌هشتم نهایی بسته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز سوم و پایانی از دور دوم بازی‌های دور گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ با انجام چهار دیدار در گروه‌های پنجم و ششم پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتسال ایران، فرانسه و پرتغال به‌همراه مراکش توانستند از سد گواتمالا، ونزوئلا، تاجیکستان و پاناما عبور کنند.

مراکش ۶ - پاناما ۳

دیدار تیم‌های ملی فوتسال مراکش و پاناما از گروه پنجم عصر امروز درحالی در بخارا برگزار شد که با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ابراهیم محرابی افشار به عنوان داور سوم این بازی را قضاوت کرد و دنیل مانریکو از کلمبیا و آنتولی روباکوف از ازبکستان به عنوان داور اول و دوم بودند که درنهایت مراکش با نتیجه شش بر سه از سد حریف خود گذشت.

نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

ایران ۹ - گواتمالا ۴

تیم‌ملی فوتسال ایران دیدار امروز مقابل گواتمالایی‌ها را با ترکیب ابتدایی سعید مؤمنی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و محمدرضا سنگ‌سفیدی آغاز کرد؛ گواتمالا برای صعود به جمع هشت‌تیم برتر جام‌جهانی، در نیمه اول این بازی ابتدا به گل رسید، اما بلافاصله از سوی احمد عباسی بازی به تساوی رسید و شاگردان وحید شمسایی توانستند به بازی برگردند.

در ادامه خیلی‌زود تیم‌ملی فوتسال ایران به‌ترتیب توسط سالار آقاپور و حسین طیبی به گل‌های دوم و سوم دست پیدا کرد و نوبت به گواتمالا رسید که نتیجه بازی را روی عدد سه به تساوی بکشاند. تیم‌ملی فوتسال ایران نیمه دوم را با طوفانی آغاز کرد و با حضور مسعود محمدی درون دروازه ترکیب جدیدی را توسط وحید شمسایی به‌زمین فرستاد.

نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

یوزه‌ای ایرانی خیلی‌زود در نیمه‌دوم به‌وسیله سالار آقاپور به گل چهارم و برتری خود دست یافت و لحظاتی بعد بهروز عظیمی با ضربه پای چپ خود توانست گل پنجم ایران را به ثمر رسانده و فاصله با گواتمالا را بیشتر کند و شاگردان وحید شمسایی توانستند با حفظ فاصله‌گل خوب با حریف، مجدداً بازی روان‌تری را از خود به نمایش بگذارند.

نمایش درخشان یوزه‌ای ایرانی تمام‌شدنی نبود و گل ششم بازی را برای ایران سعید احمدعباسی زد و گل هفتم را نیز مهدی کریمی به ثمر رساند. حسین طیبی بازیکن باتجربه تیم‌ملی فوتسال کشورمان نیز گل هشتم را وارد دروازه گواتمالا کرد تا گل چهارم گواتمالا که زده شده بود بدون تأثیر و بی‌نتیجه باشد.

نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

تیم‌ملی فوتسال ایران در دقایق پایانی نیز روی پاورپلی حریف با هت‌تریک سعید احمدعباسی به گل نهم رسید تا با این حسن ختام صعود ایران به دور بعدی جام‌جهانی در هفته دوم مرحله گروهی قطعی شود. با این سه امتیاز تکلیف سرگروهی میان ایران و فرانسه به بازی آخر رسید تا جذاب‌ترین بازی گروهی تیم‌ملی، تقابل با خروس‌های اروپا باشد.

باتوجه به اخطارهای امروز در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و گواتمالا، حسین طیبی و محمدرضا سنگ‌سفیدی دومین کارت زرد خود را در جام جهانی ازبکستان دریافت کردند و طبق قانون بازی سوم و پایانی مرحله گروهی مقابل فرانسه که بسیار حائزاهمیت است را از دست دادند و تیم‌ملی فوتسال کشورمان در دیدار با فرانسه این دو بازیکن ارزشمند خود را به‌همراه نخواهد داشت.

پرتغال ۳ - تاجیکستان ۲

در ادامه بازی‌های دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان، عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌ملی فوتسال پرتغال به‌مصاف تیم‌ملی فوتسال تاجیکستان رفت و با نتیجه سه بر دو مقابل حریف خود به برتری رسید تا همچون مراکش صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی را قطعی کند.

نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

فرانسه ۷ - ونزوئلا ۳

در دومین دیدار دومین روز گروه ششم جام‌جهانی ٢٠٢۴، فرانسه و ونزوئلا به مصاف همدیگر رفتند. نیمه نخست بسیار پرهیجان پایاپای دنبال شد و برتری فرانسه با گلزنی و برتری ونزوئلا تغییر کرد و ادامه کار فرانسوی‌ها پس از به تساوی کشاندن، بار دیگر برتری را به کام خود کردند اما در نهایت تساوی سه بر سه نیمه نخست را به پایان رساندند.

در نیمه دوم فرانسه بهتر عمل کرد و برخلاف ونزوئلا از موقعیت‌ها نهایت استفاده را برد و به گل‌های چهارم و پنجم رسید و در ادامه پاورپلی ونزوئلا دو گل دیگر برای فرانسوی‌ها در بر داشت. درنهایت خروس‌های اروپایی موفق شدند با نتیجه هفت بر سه پیروز میدان شوند تا صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند.

نتایج روز ششم بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی فوتسال / صعود ایران و فرانسه به مرحله حذفی

در پایان دور دوم رقابت‌های جام‌جهانی در گروه E تیم‌های پرتغال و مراکش با شش امتیاز اول و دوم هستند و جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را به‌دست آوردند. این دو تیم در دور سوم باید به مصاف هم بروند تا تکلیف صدرنشین گروه مشخص شود.

تاجیکستان و پاناما هم بدون امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند و در دیدار بعدی به مصاف همدیگر می‌روند و درصورتی که هر کدام از این دو بتوانند سه امتیاز را کسب کنند می‌توانند امیدوار باشند که به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم، راهی دور بعد شوند.

کد خبر 791731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.