تمهیدات ترافیکی پلیس راهور همزمان با آغازسال تحصیلی جدید در استان مرکزی

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر استان خبر داد.

محمد پورشمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با بکارگیری توان صد درصدی تجهیزاتی، خودرویی، انسانی خود و با هماهنگی و تعامل دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل نسبت به پوشش انضباطی، انتظامی و ترافیکی شهرها به ویژه مسیرهای پرتردد اقدام خواهد کرد.

وی افزود: تأمین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها و آشنا کردن این قشر با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای آن‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و همچنین بیش از ظرفیت مندرج در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.

پورشمس گفت: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویسی را که فاقد مجوز در امر جابجایی دانش‌آموزان هستند به عنوان وسیله سرویس فرزند خود انتخاب نکنند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تا حد امکان از سرویس مدارس به جای استفاده از خودرو شخصی برای حمل و نقل فرزندان استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی اظهار کرد: به والدینی که قصد دارند با بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدرسه برسانند، توصیه می‌کنیم زمان حرکت از منزل تا مقصد مدیریت شود و همچنین از رانندگان سرویس‌ها و والدین می‌خواهیم از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی برای پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند.

پورشمس خاطرنشان کرد: توصیه دیگر ما این است که مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا در زمان سرویس دهی به دانش‌آموزان از بار ترافیک در حاشیه مدارس حاشیه معابر و خطرات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 791713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.