بخش خصوصی توانمند ضامن رشد و توسعه کشور است

استاندار مرکزی با بیان اینکه اغلب کشورها با تکیه بر بخش خصوصی توانسته اند به رشد اقتصادی مناسب و توسعه پایدار برسندگفت: بخش خصوصی توانمند و رقابت پذیر، ضامن رشد و توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _پنجشنبه بیست و نهم شهریور_ در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در استان مرکزی نهفته است که فقط به یک حوزه خاص محدود نمی‌شود.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد، که باید از این امکانات در همه حوزه استفاده شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اغلب کشورها با تکیه بر بخش خصوصی توانسته‌اند به رشد اقتصادی مناسب و توسعه پایدار برسند گفت: بخش خصوصی توانمند و رقابت پذیر، ضامن رشد و توسعه کشور است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بخش خصوصی بازویی توانمند دولت در رشد و توسعه و پیشرفت بیشتر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش خصوصی استان با جدیت و تا آخرین لحظه مسئولیت پیگیری می‌شود خاطر نشان کرد: استان مرکزی در زمینه بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر را دارد و بخش خصوصی در این زمینه نقش بسزایی داشته است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در بهار امسال به چهار و هشت دهم درصد رسید که این میزان کمترین نرخ بیکاری در تاریخ این استان به شمار می‌رود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه استان مرکزی رتبه دوم کشور در دو سال متوالی در زمینه ایجاد اشتغال را کسب کرده است اضافه کرد: این استان در رشد تولیدات صنعتی هم موفقیت‌های بی شماری داشته و در راه‌اندازی واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و راکد هم پیشتاز است.

وی ادامه داد: در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با قدمت طولانی هم استان مرکزی موفق بوده و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به غیر از سهم شهرداری‌ها، ۱۶ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی دولتی صرف کرده است.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات مخلص‌الائمه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات برق شرکت‌های صنعتی اظهار کرد: بهترین راه برای جلوگیری از قطع برق صنایع، رو آوردن به انرژی‌های تجدید پذیر است.

وی افزود: واحدهای صنعتی می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی بر روی سقف سوله‌ها، امکان تأمین برق مصرفی‌شان را با استفاده از انرژی خورشیدی فراهم آورند.

کد خبر 791666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.