تربیت دانش‌آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی مستلزم تعامل خانواده‌ها با مدارس است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکل‌گیری مدرسه صالح و تربیت دانش‌آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی نیازمند تعامل خانواده‌ها و مدارس است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ پنجشنبه، بیست‌ونهم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز، در ۳ هزار آموزشگاه و با ساماندهی ۱۶ هزار نیروی آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: هیچ آموزشگاهی بدون معلم در سطح استان نداریم و در روز اول مهر هیچ معلمی بدون ابلاغ نیست.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ساماندهی معلمان معیار قانون و امتیاز همکاران است و هیچ معلمی در استان بر اساس ضابطه پست نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در نقل انتقالات تلاش بر این بوده و است که همه چیز براساس قانون و امتیاز باشد و هیچ همکاری بدون در نظر گرفتن قانون و امتیاز انتقال داده نشده‌است.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: در انتقالات و ساماندهی کسی نمی‌تواند مدعی ضایع شدن حقی باشد و اگر گزارشی دریافت شد قطعاً بررسی می‌شود.

وی افزود: هیچ دانش‌آموزی در سطح استان بدون معلم نخواهد بود و تلاش خواهیم کرد که هیچ دانش‌آموزی از درس و هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون ابلاغ نباشد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم ارتباط قوی بین اولیا و مدرسه از مشکلات استان است و انتظار داریم که رسانه‌ها در تقویت این ارتباط همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: برابر با سند تحول بنیادین، خانواده‌ها و دستگاه‌ها باید با مدرسه ارتباط قوی برقرار کنند و اگر این ارتباط وجود داشته باشد به نقطه مطلوب در آموزش و پرورش خواهیم رسید.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در مسائل تربیتی نیازمند مشارکت خانواده است و باید با این رویه دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود و مدرسه صالح شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان در مدارس دولتی ممنوع است، افزود: مدارس به جز حق بیمه دانش‌آموزان، حق دریافت هزینه دیگری را ندارند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معدل نهایی مدارس دولتی از مدارس غیردولتی بیشتر است، گفت: قریب به ۳۳ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان ثبت‌نام ک رده‌اند.

وی با اشاره به وجود برخی مدارس ناایمن در استان، تصریح کرد: تأیید ایمنی مدارس و قابل استفاده بودن توسط اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صورت می‌گیرد و تاکنون از این اداره گزارشی در رابطه با ناایمن بودن مدرسه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر 791648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.