توجه ویژه برنامه اصفهان ۱۴۱۰ به کاهش آلودگی‌ها و مخاطرات زیست‌محیطی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای راهبردهای برنامه اصفهان ۱۴۱۰ به‌سوی کاهش انواع آلودگی‌ها در شهر گام برداریم.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هدف کلان بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی‌ها و مخاطرات زیست‌محیطی به‌عنوان نخستین هدف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰، اظهار کرد: توجه به موضوعات زیست‌محیطی در نخستین هدف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰، نشان از توجه جدی مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی شهر دارد که این فرصت باید در راستای افزایش زیست‌پذیری شهر اصفهان غنیمت شمرده شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به وضعیت آلودگی شهر، اهتمام مدیریت شهری به رفع انواع آلودگی در این کلان‌شهر با جدیت بیشتری دنبال شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: به‌عنوان نمونه با هدایت سازمان محیط زیست استان و عضویت شهرداری اصفهان در کمیته‌ای موسوم به کمیته مهار در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ و اجرای مصوبات این کمیته توانستیم شتاب رشد شاخص‌های آلودگی را تا حد زیادی کاهش دهیم.

بقایی گفت: موضوعات زیست‌محیطی در شهر در حوزه فعالیت ارگان‌های مختلف مدیریت شهری قرار دارد، اما شهرداری نیز در این حیطه اثرگذار است.

وی ادامه داد: کنترل و هدایت شیرابه برای جلوگیری از نفوذپذیری آن و استفاده مجدد از پساب، توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از بارگذاری‌های آلاینده و مزاحم در شهر از جمله راهبردهایی بوده که در راستای کاهش انواع آلودگی‌ها در شهر در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ به این معاونت ذیل آن تکلیف شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: رفع آلودگی‌های مختلف در شهر از مطالبات جدی شهروندان، خبرگان شهری، دانشگاهیان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری بوده است.

بقایی گفت: امیدواریم با وحدت‌رویه و همراهی تمام دستگاه‌های فعال در امر مدیریت شهری و زیست‌محیطی شهر، شاهد کاهش آلودگی هوا، آب و خاک در این کلان‌شهر باشیم.

کد خبر 791608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.