استقرار نظام مهندسی ارزش برای اجرای پروژه‌های عمرانی در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: استقرار نظام مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله مهم‌ترین راهبردهای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ است.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه راهبرد استقرار نظام مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌های عمرانی جزو راهبردهای ارزشمند برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ است، اظهار کرد: از نقاط قوت این برنامه که با خرد جمعی حداکثری تدوین شده، توجه به مهم‌ترین رویکردها و روش‌ها در هر حوزه شهری است.

وی افزود: مهندسی ارزش به‌عنوان یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین روش‌های اقتصادی در عرصه فعالیت‌های مهندسی به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های عمرانی شناخته می‌شود که در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ به آن توجه ویژه‌ای شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: از آنجایی که مهندسی ارزش تلاش سازمان یافته‌ای است که با هدف بررسی و تحلیل تمام فعالیت‌های یک طرح، از زمان شکل‌گیری تفکر اولیه تا مرحله طراحی و اجرا و سپس راه‌اندازی و بهره‌برداری انجام می‌شود، در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

کشاورزراد گفت: با توجه به آن‌که هدف مهندسی ارزش، کاهش زمان رسیدن به مرحله بهره‌برداری بدون افزودن بر هزینه‌ها یا کاستن از کیفیت کار است، در این برنامه نیز پیاده‌سازی اصول مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌های شهری از جمله راهبردهای مطرح ذیل هدف خرد افزایش بهره‌وری طرح‌ها و پروژه‌ها و مدیریت هزینه‌های نت (نگهداری و تعمیرات) و انرژی در چرخه عمر دارایی‌ها با حفظ کیفیت خدمات مطرح شده است.

وی ادامه داد: از دیگر گام‌های مثبت برداشته شده در این معاونت پیرامون برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰، تکمیل «حلقه طلایی» ترافیکی این کلان‌شهر با عنوان حلقه چهارم ترافیکی شهر بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر از سال‌های گذشته آغاز شد و با تغییر مدیریت ارشد شهر، متوقف نشد تا اجرای این پروژه شاخص برای این کلان‌شهر در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ در قالب هدف خرد کاهش آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه در داخل حلقه حفاظتی و مبادی ورودی با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

کشاورزراد با اشاره به ارزش‌های محوری این برنامه راهبردی از قبیل کرامت انسانی، عدالت‌محوری، مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی، امانت‌داری شفافیت و فسادستیزی، پاسداشت هویت دینی و تاریخی و نیک‌نامی گفت: تلاش می‌کنیم در اجرای تمام پروژه‌های عمرانی در شهر، این ارزش‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر 791601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.