۱۲ گروه نظارتی بر بازار لوازم‌التحریر نظارت می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۲ گروه نظارتی بر بازار لوازم‌التحریر نظارت می‌کنند و این بازرسی‌ها تا پایان مهر ادامه دارد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کنترل و نظارت بر بازار و به منظور تأمین، توزیع و ارائه به موقع کالای اولویت‌دار شامل واحدهای تولیدی، صنفی، عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، نوشت‌افزار طرح ویژه بازرسی مهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بازرسان به صورت دو نوبت صبح و عصر بر عرضه لوازم‌التحریر نظارت می‌کنند، گفت: طرح نظارتی با محوریت جلوگیری از گران‌فروشی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در واحدهای کیف و کفش، پوشاک و لوازم‌التحریر تا آخر مهر اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در قالب این طرح ۱۲ گروه نظارتی بر بازار نظارت خواهند کرد که قالب اکیپ‌هایی متشکل از چهار گروه بازرسی اداره کل صمت، هفت گروه بازرسی اتاق اصناف و یک اکیپ از تعزیرات حکومتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند شکایات خود را به شماره ۱۲۴، یا سامانه اینترنتی ۱۲۴.ir یا از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۰۱۲۴ گزارش دهند، اضافه کرد: رسیدگی‌‎ها در عرض دو تا سه روز انجام و مراتب به شهروندان پیگیر اعلام می‌شود.

گلشنی‌منفرد ادامه داد: کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز از اقدامات بازرسان در این حوزه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: جلوگیری از عرضه نوشت‌افزار تقلبی، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل نیز از دیگر اقداماتی است که در حوزه بازرسی انجام می‌شود.

کد خبر 791571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.