مناسبات اقتصادی زنجان و بلاروس در حوزه صنعت و کشاورزی بیشتر می‌شود

استاندار زنجان گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین زنجان و بلاروس در حوزه‌های صنعت و کشاورزی امکان توسعه بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز_ پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور- در دیدار با سفیر بلاروس اظهار کرد: استان زنجان در حوزه صادرات کالا از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری حدود ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به وزن حدود ۱۱۵ هزار تن انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش در ارزش و هشت درصد افزایش در وزن داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین زنجان و بلاروس در حوزه‌های صنعت و کشاورزی امکان توسعه بیشتری دارد، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی مناسبت‌های اقتصادی و صادراتی بیشتر شود.

افشارچی ادامه داد: البته در چند سال اخیر ایران و بلاروس ارتباطات خوبی با یکدیگر داشتند و این همکاری‌ها رو به گسترش است که امیدواریم موجبات رونق هرچه بیشتر اقتصادی را در بین دو کشور فراهم سازد.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این دیدار گفت: ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای توسعه روابط اقتصادی بین زنجان و بلاروس وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی زمینه‌های متعددی برای همکاری وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت استان زنجان در حوزه معدن و توانایی بلاروس در تهیه ماشین‌آلات معدنی این همکاری‌ها می‌تواند گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نشست‌های مسؤولان بلاروس و ایران باید افزایش پیدا کند تا زمینه همکاری دو کشور بیشتر از سطح کنونی ارتقا پیدا کند، اضافه کرد: امیدواریم همین نشست‌ها درهای مثبتی برای همکاری مشترک بین طرفین باشد.

کد خبر 791564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.