تنش آبی منطقه کاشان بزرگ‌ترین چالش مردم شهرستان است

فرماندار ویژه کاشان در شورای اداری مشترک کاشان و آران و بیدگل با حضور رئیس مجلس گفت: تنش آبی منطقه کاشان، کشاورزی و صنعت را تحت تاثیر قرار داده و بزرگ‌ترین مشکل مردم شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی صبح امروز _پنج شنبه بیست و نهم شهریور _ در شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد، اظهار کرد: منطقه کاشان به عنوان مرکزیت استان اصفهان از کم آبی رنج می‌برد.

وی افزود: امروز تنها منبع اتکا در شهرستان صنعت و کشاورزی آب است که تحت شعاع قرار گرفته و آب‌های زیر زمینی و منابع آبی به شدت آسیب دیده و استفاده بی رویه از آن خسارت‌های زیادی به کشاورزی و صنعت منطقه وارد کرده است.

فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: حداکثر آورده آبی منطقه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب است که بیش از این مقدار تبخیر و برداشت می‌شود و در نتیجه افت ده سانتی متری منابع آبی را همه ساله در کاشان شاهد هستیم.

محمدی فشارکی تصریح کرد: اگر موضوعات آبی منطقه حل شود تأثیر بسزایی در شکوفایی صنعت و کشاورزی منطقه خواهد داشت.

وی تخصیص منابع آبی از دریا عمان را آرزوی دیرینه مردم این دیار عنوان و تصریح کرد: منطقه کاشان دارای سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است که چنانچه مورد تفقد قرار گیرد می‌تواند پیشگام در استان و کشور باشد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان منطقه ویژه اقتصادی را ظرفیت خوبی برای منطقه دانست و افزود: ایجاد حلقه‌های دانش بنیاد در این منطقه می‌تواند کارآفرینی خوبی در حوزه‌های دانش آموختگان ایجاد کند.

محمدی فشارکی با اشاره به عدم استاندارد بودن آزاد راه‌های قم _کاشان _اصفهان گفت: راه‌های مواصلاتی منطقه کاشان ترانزیت شمال به جنوب است که چنانچه بتوانیم محور قم و کاشان در جاده قدیم را دوخطه کنیم مشکل آزاد راه ما حل می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم جاده قم به کاشان که از بندر عباس و تا پشت کاشان دوخطه است در کاشان نیز ادامه دهیم مشکلات حمل و نقل باری و مسافری این خطه مرتفع می‌شود.

به گزارش ایمنا؛ شورای اداری مشترک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در بدو ورود و با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و مسؤولان دو شهرستان در سالن فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد.

کد خبر 791486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.