سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در فرایندی ۲۰ روزه برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: امروز با اختتامیه المیپاد فیلم‌سازی، سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افتتاح می‌شود، همان‌طور که به المپیاد هویتی مستقل و رشدیافته دادیم برای جشنواره نیز چنین تدبیری کردیم؛ این جشنواره از یک رویداد چهار تا پنج روزه به یک رویداد ۲۰ روزه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید زین‌العابدین صبح امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در اختتامیه هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: خوشحالم که این جشنواره در این ایام مبارک برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشحالیم که به همت همکاران فرهنگی‌مان در شهرداری اصفهان توفیق پیدا کردیم که هشتمین المپیاد فیلم‌سازی را برگزار کنیم و نوجوانان با استعدادی داریم که می‌توانیم به‌واسطه آن‌ها به آینده ایران امیدوار باشیم و بر این اساس با همت و تلاشتان به آینده‌ای درخشان خواهید رسید.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه المپیاد سال جاری از یک رویداد درون ساختاریِ متصل به جشنواره تبدیل به یک رویداد فرهنگی هنری ساختارمند و مستقل شد، گفت: همان‌طور که سال گذشته وعده دادیم المپیاد توانست به‌عنوان یک رویداد سینمایی فرهنگی هویت مستقل پیدا کند تا نوجوانان بتوانند بیشتر آموزش ببینند، با فیلم‌سازان در ارتباط باشند و هم خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

زین‌العابدین با تاکید بر اینکه از فردا باید برای نهمین دوره المپیاد برنامه‌ریزی کنم، خاطرنشان کرد: المپیاد همچون شما وارد دوره نوجوانی شده، در دوره رشد و بلوغ قرار گرفته و همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در دنیا شناخته شده است، امیدواریم یک روزی رویدادی بین‌المللی و جهانی شود.

وی با یادآوری اینکه در این المپیاد با هنر نوجوانان آشنا شدم و متوجه شدم نوجوانان با استعدادی در این المپیاد شرکت کردند، تصریح کرد: نوجوانان در این المپیاد از ۱۴ استان و ۱۷ شهر سراسر ایران حضور دارند و به معنای واقعی کلمه المپیاد، المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران است در همین راستا امیدوار هستیم در بنیاد سینمای فارابی و شهرداری اصفهان با همدلی موجود برای سال آینده المپیاد بزرگ‌تری برگزار کنیم و بتوانیم نوجوانان بیشتری را در کنار خودمان داشته باشیم و برای رشد و تعالی در سینمای ایران تلاش کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تشکر از هنرمندان اصفهانی یادآور شد: هنرمندان اصفهانی کمک کردند تا نوجوانان بتوانند فیلم بسازند و در واقع اگر همت و همکاری هنرمندان اصفهان نبود کار نوجوانان مشکل بود.

زین‌العابدین اعلام کرد: امروز با اختتامیه المپیاد و رونمایی از پوستر، سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افتتاح می‌شود، همان‌طور که به المپیاد هویت مستقل و رشد یافته دادیم برای جشنواره نیز چنین تدبیری کردیم؛ جشنواره از یک رویداد چهار تا پنج روزه تبدیل به یک رویداد ۲۰ روزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی با سینماگران برای بچه‌های اصفهان خواهیم داشت و نمایش فیلم‌ها را نیز چند روز پیش از تاریخ اعلام شده آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: البته برنامه اصلی و رسمی ما چهاردهم تا نوزدهم مهر خواهد بود، بنابراین هم المپیاد و هم جشنواره در مسیر رو به رشد قرار گرفته و امیدوار هستیم برای شما مفید باشد.

کد خبر 791441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.