پایان ناخوش رابطه یامگا و استقلال

کوین یامگا ستاره فرانسوی سه‌فصل اخیر تیم فوتبال استقلال تهران پس از کنار گذاشته شدن از این تیم به نساجی مازندران پیوست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران روز گذشته _پنج‌شنبه بیست‌ونهم شهریور_ به پایان رسید و در روز پایانی فعالیت نقل‌وانتقالاتی، از چهارمین خرید خارجی نساجی مازندران رسماً رونمایی شد و کوین یامگا ستاره سابق استقلال که بعد از سه فصل حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفته بود و از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد راهی نساجی شد.

آن‌هم در حالی‌که وی فصل گذشته دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه چشم شد و این مصدومیت آینده فوتبال کوین یامگای دوست‌داشتنی را تحت‌الشعاع قرار داد. یامگا بعد از گذراندن دوره‌های درمانی مختلف سرانجام توانست مجوز لازم را از ایفمارک دریافت کند و بعد از دریافت مجوز، وی پای میز مذاکره با مدیران باشگاه نساجی نشست و با مازنی‌ها به توافق رسید. آن‌هم در حالی‌که پیش از مذاکره با نساجی، کوین یامگا با مدیران باشگاه آلومینیوم اراک هم مذاکره کرده بود که به توافق نرسید.

پایان ناخوش رابطه یامگا و استقلال

وینگر فرانسوی و محبوب فوتبال ایران طی سه فصل حضورش در استقلال توانست در ۷۳ مسابقه، ۲۳ گل بزند و شش گل بسازد و همراه آبی‌ها در لیگ برتر و سوپرجام به مقام قهرمانی رسید و بعد از شیخ دیاباته، دومین گلزن خارجی برتر تاریخ استقلال محسوب می‌شود. کوین یامگا بعد از اینکه متوجه حضور نداشتن در لیست استقلال شد، سفر غیرمنتظره‌ای به اراک داشت و حدود پنج روز در این شهر بود و همراه با آلومینیوم اراک تمرین و یک بازی درون تیمی کرد، اما در نهایت قراردادش با این باشگاه نهایی نشد تا دوباره به تهران برگردد و در نهایت به نساجی مازندران برود.

کوین یامگا که سه سال قبل از وایله‌کلوب دانمارک به استقلال تهران پیوست و در نخستین فصل حضورش موفق شد ۱۰ گل در ۲۷ بازی به ثمر رساند، در دومین سال هفت گل در ۲۶ مسابقه زد و فصل قبل هم آمار چهار گل را در دور رفت ثبت کرد و پس از آن دچار مصدومیت وحشتناک و ناراحت‌کننده‌ای شد. یامگا بدین ترتیب پس از حدود هشت ماه دوری از میادین با نساجی مازندران قرارداد بسته تا به‌زودی به مستطیل‌سبز برگردد.

پایان ناخوش رابطه یامگا و استقلال

در روزهای آخر دی‌ماه سال گذشته بود که کوین یامگا در تمرینات استقلال پس از ضربه امید حامدی‌فر با آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم مواجه شد و در دور برگشت لیگ‌برتر نتوانست به میدان برود و بیرون از ایران تحت عمل‌جراحی قرار گرفت، یامگا پس از آن سعی کرد شرایط بدنی خود را حفظ کند تا بتواند به میادین برگردد و باوجود کنار گذاشته‌شدن از جمع آبی‌ها، سر از نساجی مازندران در آورد.

کوین یامگا پس از اینکه به‌دلیل مشکل بینایی در لیست خروج استقلال قرار گرفت و باوجود باقی‌ماندن یک‌فصل دیگر از قراردادش با آبی‌ها از فهرست این باشگاه خارج شد، تلاش زیادی برای ماندن در فوتبال ایران انجام داد و سعی کرد به تیمی برود که شرایط بازی به‌دست بیاورد که در روز پایانی نقل‌وانتقالات تابستانی این اتفاق رخ داد و رسماً به نساجی مازندران پیوست.

پایان ناخوش رابطه یامگا و استقلال

کوین یامگا که علاقه زیادی داشت فوتبالش را در استقلال ادامه بدهد، اما مسائلی که درباره مصدومیت وی از ناحیه چشم به‌وجود آمد این امر را میسر نکرد. یامگا که اخیراً در تمرینات نساجی حضور یافته بود با تایید فنی از سوی ساکت الهامی به این تیم پیوست و در پیامی در صفحه شخصی خود از هواداران استقلال خداحافظی کرده است.

یامگا متنی احساسی و تلخ را خطاب به هواداران استقلال نوشته و به این شکل جدایی رسمی خود از این تیم را اعلام کرده است: «ای کاش این لحظه به این زودی فرا نمی‌رسید اما متاسفانه امروز، روزی است که باید خداحافظی کنم. ممنون که از روز اول باعث شدید احساس کنم در خانه هستم. بابت تمام محبت و حمایتی که از من داشتید، متشکرم. من تمام توانم را برای این پیراهن گذاشتم و امیدوارم باعث افتخار شما شده باشم. با آرزوی موفقیت برای تیم».

پایان ناخوش رابطه یامگا و استقلال

کد خبر 791424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.