وحدت امت اسلامی، دشمن را به عزا می‌نشاند

امام جمعه کرمانشاه گفت: وحدت بنیانی قرآنی و الهی و به‌عنوان یک راهبرد زیربنایی و اساسی جز خطوط قرمز و قطعی عالم اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امروز _چهارشنبه بیست و هشتم شهریور_ با حضور در جشن باشکوه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) که به‌همت جامعه ایمانی اهل‌سنت در مسجد محمد المصطفی (ص) شهرک دولت‌آباد برگزار شد؛ اظهار کرد: مجالس مولودی که در این مناطق از قدیم در ایام ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) مرسوم بوده، سنتی حسنه است که بانیان و مؤسسان آن از علم، حکمت، حدیث و از آشنایی با آیات شریفه قرآن و سیره و سنت بهره‌مند بوده‌اند؛ این مجالس فرح و شادی که در ایام سالروز مولود مسعود برگزار می‌شود، حلقه اتصال بسیار محکمی بین قلوب فردفرد مسلمانان و جامعه ایمانی با وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای همه بشریت، حتی انبیا و اولیا، به‌عنوان انسان کامل که نقصی ندارد؛ الگویی نیکو است و هر کس بخواهد به کمال برسد باید آن حضرت را در همه ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری الگوی خود قرار بدهد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: آن حضرت برای هرکسی نمی‌تواند الگو باشد؛ بلکه برای کسی الگو است که به خدای احد و واحد و آخرت اعتقاد داشته باشد، اهل معنویت باشد و خداوند متعال را فراوان یاد کند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی در عصر جاهلیت مدرن و جدید، پرچم توحید و پرچم رسالت پیامبر عظیم‌الشأن (ص) را مجدد در عالم برافراشت، عنوان کرد: اگر کسی به اسم تشیع به‌دنبال تفرقه‌افکنی باشد و به مقدسات اهل‌سنت اهانت کند، او نه‌تنها از شیعه نیست؛ بلکه او را به‌عنوان شیعه انگلیسی می‌شناسیم که آمده است تا در جامعه اسلامی و الهی و امت واحده تفرقه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام غفوری اضافه کرد: و اگر کسانی به نام اهل‌سنت، زمزمه شوم تفرقه را در جامعه اسلامی و الهی و در دنیای اسلام ساز کنند؛ انقلاب اسلامی به‌تبعیت از امام راحل و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) آن را از جامعه اهل‌سنت نمی‌داند؛ بلکه اظهارکننده نام اهل‌سنت ولی آمریکایی می‌داند.

وی با ذکر این نکته که آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکفیر و تفرقه‌افکنی، بنیان‌گذار بدنام‌کردن اهل‌سنت هستند؛ خاطرنشان کرد: آن‌ها به‌قدری حماقت دارند که حتی از تکفیر مجاهدان فی‌سبیل‌الله در جبهه مقاومت، غزه و فلسطین هم نتوانستند بگذرند.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه اسلام دینی جهانی است، بیان کرد: اسلام نه در عرض محدود است و نه در طول؛ اسلام دین خاتم است که بعد از آن نه پیامبری مبعوث می‌شود و نه کتابی نازل می‌شود؛ بنابراین هم کل بشریت را به پیروی از خدا، پیامبر اکرم (ص) و قرآن دعوت می‌کند و هم تا قیامت پرچم هدایت را برای بشریت برافراشته خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حقیقت امت اسلام به‌عنوان یک پیکره واحد، در غزه آشکار می‌شود، گفت: در امت واحده فرقی بین اهل‌سنت ساکن فلسطین با شیعه ساکن لبنان، یا شیعه و اهل‌سنت ساکن ایران و سایر نقاط عالم وجود ندارد؛ اگر نزاع و اختلاف پیش بیاید جامعه اسلامی خودش، خودش را نابود می‌کند و نیاز به دشمن ندارد. در آن صورت دشمنان خدا، قرآن و پیامبر عزیز ما (ص) شاد می‌شوند.

حجت‌الاسلام غفوری با تصریح اینکه وحدت، اتحاد، یکدلی و برادری امت اسلامی دشمن را به عزا می‌نشاند، عنوان کرد: وحدت بنیانی قرآنی و الهی و به‌عنوان یک راهبرد زیربنایی و اساسی جز خطوط قرمز و قطعی عالم اسلام و انقلاب اسلامی است. هرکسی با ایجاد تفرقه و نفاق از این خط قرمز عبور کند، از امت اسلامی خارج شده است.

کد خبر 791326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.