ایجاد دادگاه صلح موجب کاهش اطاله دادرسی می‎‌شود

دادستان کل کشور گفت: ایجاد دادگاه صلح موجب کاهش اطاله دادرسی می‎‌شود، به همین دلیل گسترش این مراکز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد صبح امروز_ چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور- در جریان افتتاح دادگاه صلح زنجان اظهار کرد: در هفته‌ای قرار داریم که به عنوان هفته صلح مطرح شده است.

وی با اشاره به افتتاح دادگاه صلح در زنجان افزود: یکی از اهداف این دادگاه صلح نظارت بر کیفیت سازش و اجرای سریع گزارش‌های اصلاحی در احقاق حق است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه افتتاح دادگاه صلح موجب کاهش اطاله دادرسی می‎‌شود، اضافه کرد: در این دادگاه‌ها از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسیدگی‌های تخصصی جزو رسالت‌های دادگاه صلح است و مراجعه مستقیم به قاضی از دیگر مزایای این دادگاه‌ها است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ایجاد صلح در بین طرفین یکی از اقدامات اولویت‌دار قضات است، گفت: هیچ رأیی برای قاضی به خصوص قاضی اسلامی به اندازه رأی اصلاحی لذت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی نیز تاکید بسیاری به امر صلح و سازش شده است، اضافه کرد: اراده تکوینی نظام جمهوری اسلامی ایجاد آرامش و صلح در جامعه است و همه را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کند.

موحدی همچنین با اشاره به موضوع فلسطین و جنایات اسرائیل در این منطقه گفت: اگر مسلمانان متحد باشند، اسرائیل نمی‌تواند مرتکب چنین جنایاتی شود و آمریکا از تفرقه و جدایی ما استفاده کرده و پایگاه‌های خود را مستقر می‌کند.

به گزارش ایمنا، افتتاح دادگاه‌های صلح زنجان، افتتاح مرکز شوق زندگی، افتتاح کمپ ماده ۱۶ شهید داوود احمدی واقع در جاده بیجار و همین طور حضور در جلسه شورای قضائی استان بخشی از برنامه‌های یک روزه حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد است.

کد خبر 791195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.