سومین مرکز تخصصی نماز کشور، در استان اصفهان افتتاح می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: مرکز تخصصی نماز در استان اصفهان مصوب شده و بر این اساس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان با تمرکز بر تربیت نیروی تخصصی در حوزه نماز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در شورای اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: رونق‌بخشی نماز در مدارس جزو مهم‌ترین اولویت‌های ما است و در ادامه رونق این امر در دستگاه‌های صنعتی و کارگری جزو دیگر موارد و اولویت‌ها است.

وی افزود: مرکز تخصصی نماز در استان اصفهان مصوب شده و بر این اساس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان با تمرکز بر تربیت نیروی تخصصی در حوزه نماز افتتاح خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: وزیر جدید آموزش و پرورش اعلام کرد تنها اولویتم موضوع نماز است، از سویی از دیگر اقدامات توجه به ائمه جماعات مدارس است و در ادامه این موارد، همکاری نیاز است.

در ادامه نیز محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش رقم‌خورد و بر این اساس اهتمام‌مان این بود که مهم‌ترین اولویتمان نماز باشد و در همین راستا در سه عرصه مهم دانش‌آموز، خانواده و معلم ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه ماهانه آموزش‌هایی برای اولیای دانش‌آموزان داریم که حدود دو تا سه جلسه مختص به موضوع نماز است، افزود: از سویی برای معلمان نیز جلساتی با موضوع چگونگی آموزش نماز به دانش‌آموزان داشته و خواهیم داشت و بخشی دیگر نیز به نقش الگویی معلمان باز می‌گردد، بر همین اساس برای اولین بار علاوه بر معلم نمونه علمی، معلم نمونه نمازی نیز معرفی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: کانون نخبگان فرهنگیان تشکیل شد و اولین پژوهشی که توسط آن‌ها انجام شد، موضوع نماز جماعت مدارس بود و ۷۰ پژوهش به مرحله نهایی رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان نیز تلاش کردیم کار را به خودشان بسپاریم تا هویت‌بخشی برای آن‌ها اتفاق بیفتد، یادآور شد: همچنین توانمندسازی مدیران و روحانیون از دیگر اقدامات انجام شده برای ترویج موضوع نماز است‌.

وی عنوان کرد: هزینه‌های فراوانی برای کار فرهنگی صورت می‌گیرد اما باید توجه داشت که بهترین کار فرهنگی نماز است.

کد خبر 791190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.