فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین آماده افتتاح است

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین با مساحت ۲۰ هکتار آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: پرداختن و توجه بیشتر به موضوعات دفاع مقدس، ایثار و مقاومت، کشور را در مقابل دشمنان بیمه خواهد کرد، از این‌رو هرگونه اقدام لازم درباره سالگرد دفاع مقدس باید در دستور کار نهادها و دستگاه‌های ذیربط قرار دارد.

وی برگزاری مراسم سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس را از برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس در قزوین دانست و گفت: سخنرانی فرماندهان نظامی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت مقام جانباز و ایثارگر دفاع مقدس و سخنرانی سردار صفوی بخشی از برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس را شامل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به برگزاری رژه حماسی نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور اضافه کرد: اجرای مراسم بانگ مقاومت و پیروزی توسط اداره کل آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های این حوزه است و همچنین در هفته دفاع مقدس از ۴۱ عنوان کتاب صوتی و مکتوب دفاع مقدس رونمایی می‌کنیم.

امیری‌مقدم همچنین با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس استان قزوین آماده افتتاح شده است، گفت: فاز نخست این باغ‌موزه که در بوستان فدک قرار گرفته، در ۲۰ هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و قسمت‌هایی از این باغ موزه از جمله طبقه همکف، ساختمان مرکزی، کتابخانه، سالن جلسات، مجموعه اداری، سالن اجتماعات، محوطه‌سازی سایت شمالی و فضای سبز آن آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به تقسیم‌کار صورت‌گرفته در هفته دفاع مقدس افزود: وظایفی درباره برگزاری سالگرد هفته دفاع مقدس به دستگاه‌های استان از جمله استانداری، سپاه صاحب الامر (عج)، شهرداری قزوین، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: دستگاه‌های خدمت‌رسان شامل ادارات برق و مخابرات، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین دارای تکالیفی در این حوزه هستند و باید با همکاری دستگاه‌های یادشده بتوانیم مراسم‌های هفته دفاع مقدس در استان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

کد خبر 791177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.