مراجعه بیش از ۱۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل سنگین به مراکز معاینه فنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۸ هزار و ۱۱۲ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل سنگین در پنج ماه نخست سال‌جاری به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری ۱۸ هزار و ۱۱۲ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از تعداد دستگاه‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان، تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۹ دستگاه توانستند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت، دو هزار و ۳۰۶ دستگاه قبولی پس از اصلاح عیب و دو هزار و ۴۵۷ مورد نیز موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی دارای فعالیت هستند که محل فعالیت آنها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (دو مرکز)، خاش و سراوان است، ادامه داد: در مراکز معاینه فنی استان، علاوه بر بازدیدهای ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر انجام معاینه فنی به‌منظور ارتقای ایمنی در ترددهای جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو و حفظ محیط زیست، یادآور شد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام مؤثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی برداریم.

کد خبر 791174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.