۲۰ اتوبوس برقی وارد شهر اصفهان می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین محموله اتوبوس‌های خریداری شده طی چند ماه آینده به اصفهان می‌رسد، گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی در این محموله جدید قرار دارد و طی چند ماه آینده در مدار خدمت‌رسانی به شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ در بازدید از توقفگاه شهید مهرابی با بیان اینکه چند روزی است که حضور اتوبوس‌های دودزا در سطح شهر به چشم می‌خورد، اظهار کرد: طی پنج تا شش ماه گذشته شکایت از دودزا بودن اتوبوس‌ها افزایش یافته است و این مورد بعضی مواقع در سطح خیابان به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته تعداد اتوبوس‌های دودزا در سطح شهر افزایش یافته است، افزود: طی دو سال گذشته این مقدار اتوبوس دودزا در سطح شهر نبود و حضور این اتوبوس‌ها به‌نفع شهر نیست.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این راستا باید مدت زمان تعویض روغن این اتوبوس‌ها را تغییر دهیم و استاندارد را هوای پاک قرار دهیم، زیرا هوای پاک در این شهر از هر چیز دیگری مهم‌تر است، از این‌رو باید در راستای کاهش آلودگی هوا گام برداریم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اتوبوس‌های برقی طی دو تا سه هفته آینده وارد این کلان‌شهر می‌شود، گفت: ایستگاه‌های شارژ این اتوبوس‌ها یک نیاز ضروری است که باید فعال شود.

وی با بیان اینکه حداقل ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی آماده تحویل به اتوبوسرانی است، ادامه داد: باید عجله کنیم تا همزمان با ورود اتوبوس‌های برقی، ایستگاه شارژ آن‌ها نیز فراهم شود.

شهردار اصفهان در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: در آستانه مهر و بازگشایی مدارس قرار داریم، در این راستا قرار بود که اتوبوسرانی این کلان‌شهر تعداد اتوبوس‌های آماده در سطح شهر را به ۹۰۰ دستگاه افزایش دهد که امروز (چهارشنبه) متوجه آمادگی ۹۰۸ دستگاه اتوبوس برای قرار گرفتن مدار چرخه خدمت‌رسانی است.

قاسم‌زاده گفت: امیدوارم سال تحصیلی جدید را با آرامش آغاز کنیم و حمل‌ونقل عمومی شهر خیلی دچار مشکل نشود.

وی با تشریح موضوع خوبی که توسط شرکت واحد اتوبوسرانی در این جلسه گزارش داده شد، ادامه داد: تیم تعمیراتی اتوبوسرانی در حوزه فنی موفقیت‌های خوبی را در راستای تعمیر اتوبوس‌های شهر به‌دست آورده است که امیدواریم با تقویت این تیم، بتوانیم تعداد اتوبوسی که به هر علت زمین‌گیر شده است را به مدار خدمت بازگردانیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین محموله اتوبوس‌های خریداری شده طی چند ماه آینده به اصفهان می‌رسد، تاکید کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی در این محموله جدید قرار دارد و طی چند ماه آینده در مدار خدمت‌رسانی به شهروندان قرار می‌گیرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تعداد استاندارد اتوبوس‌های فعال در این شهر حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دستگاه است، گفت: با این تعداد اتوبوس می‌توانیم با سر فاصله زمانی زیر ۱۰ دقیقه به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 791078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.