پرواز به مقصد دوست/ اعزام‌های حج عمره از امروز آغاز می‌شود

نخستین پرواز زائران عمره از امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ انجام می‌شود و با این روند، ۱۵ هزار نفر در یک ماه عازم خانه خدا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین پرواز زائران عمره از امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور_ انجام می‌شود و بر این اساس سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج اعلام کرده است که در این پرواز ۲۵۰ نفر همراه با عوامل اجرایی راهی سرزمین وحی می‌شوند.

با توقف عمره از سال ۹۴، هیچ زائر ایرانی در قالب کاروان به عمره نرفت و این وقفه تا اردیبهشت سال جاری ادامه داشت؛ اکنون نیز و پس از برقراری حج تمتع ۱۴۰۳، انتظار زائران به سر آمده و روزانه ۲ پرواز (حدود ۵۰۰ ایرانی) با یک فروند هواپیما به عربستان انجام می‌شود؛ به‌طوری که امروز و پس از اعزام زائران از فرودگاه امام خمینی (ره)، یک پرواز از اصفهان به مدینه می‌رود.

با این روند، ۱۵ هزار نفر در یک ماه عازم خانه خدا خواهند شد؛ در حالی که تا پایان پاییز ظرفیت ۱۷۰ هزار نفری برای عمره در نظر گرفته شده است. مسئولان سازمان حج می‌گویند که «پروازها افزایش یابد، زائران بیشتری به عمره می‌بَریم.»

کارشناسان زیارتی معتقدند که با توجه به اینکه ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند و امکانات برای اعزام روزانه ۴ برابر ظرفیت کنونی (۲ هزار نفر) مهیاست، «باید در حال حاضر تعداد پروازهای ایران‌ایر به عربستان افزایش یابد و مسئولان کشورمان در مذاکرات با طرف سعودی برای اخذ مجوزهای لازم به منظور جابه‌جایی زائران ایرانی با سایر ایرلاین‌ها تلاش کنند.»

کد خبر 791050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.