در توسعه فرهنگ شهروندی نیازمند مشارکت مردم و اصحاب رسانه هستیم

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان گچساران در سطح شهر زندگی می‌کنند، گفت: جهت گسترش فرهنگ شهروندی نیازمند مشارکت مردم و همکاری اصحاب رسانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی مرادی‌فرد، امشب_ سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در نشست رسانه‌ای اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار دوگنبدان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: توجه به برخی مشکلات خبرنگاران را در برنامه داریم و به هرحال امروز با تأخیری ۴۰ روزه از روز خبرنگار در خدمت شما عزیزان هستیم.

وی افزود: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولHن هستند و مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم از جمله رسالت خبرنگاران است.

رئیس شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه امروز رسالت خبرنگاران بسیار بزرگ و حساس است، گفت: حق را باید گفت و مطالبه کرد و مسئولان در تمام موارد باید پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران باشند و خبرنگاران هم باید مسئولان را در راستای حل مشکلات جامعه با صداقت و عدالت به چالش بکشانند.

وی خطاب به اهالی رسانه، تصریح کرد: از اینکه در مدت سه سال گزارشاتی از عملکرد شورا و شهرداری دوگنبدان منتشر می‌کنید کمال تشکر را داریم، اما انتظار ما این است که خبرنگاران از ما مطالبه کنند، انتظار دیگر هم این است که خبرنگاران وارد مسائل سیاسی و باندبازی و یا جناح‌بازی سیاسی نشوند و بیشتر دغدغه حل مشکلات شهر را داشته باشند.

مرادی‌فر با اشاره به اینکه انتظار داریم خبرنگاران در محلات کم برخوردار حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: برخی گچساران را به نام بام نفت ایران می‌شناسند، اما در حقیقت مشکلات این شهر بسیار زیاد است.

وی افزود: سعی کنید تلاش‌های شما خبرنگاران بیشتر مردم‌پسند باشد و نه مسئول‌پسند و انتظار این است که بیشتر بین مردم و محلات کم برخوردار حضور پیدا کنید و مشکلات را از نزدیک رصد و احصا کنید.

در ادامه این نشست رضا قشقایی شهردار دوگنبدان، گفت: از همه خبرنگاران تشکر ویژه دارم، امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد عملکردمان خوب بوده‌است و بعضاً در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضعف‌هایی هم وجود دارد.

وی افزود: انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم، اما با توجه به اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متفاوت است و ۸۵ درصد جمعیت آن در شهر زندگی می‌کنند، نیازمند توجه بیشتری در خصوص توسعه و وضعیت عمرانی این شهرستان هستیم.

قشقایی با بیان اینکه در بحث مشارکت مردم و فرهنگ شهروندی نیازمند ورود اصحاب رسانه هستیم و تنها یک یا دو دستگاه نمی‌تواند مشکلات را حل کند، تصریح کرد: ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و آنها را در مسائل شهری دخیل کنیم و همه شهروندان خودشان را مسئول بدانند.

وی بیان اینکه نگاه ما این است که به محلات کم برخوردار توجه بیشتری شود، افزود: جلساتی اخیراً داشتیم که توزیع خدمات در شهر به صورت عادلانه صورت بگیرد و شورا هم پیگیر این مهم است و امیدواریم ارتباط با رسانه‌ها ارتباطی سازنده در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم باشد، زیرا تعامل و هم‌افزایی با خبرنگاران باعث رشد خدمات و اثرگذاری بیشتر در حوزه شهری می‌شود.

کد خبر 791019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.