هوای گیلان تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی‌ گیلان گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد استان شده تا اوایل هفته آینده فعال است و طی این مدت انتظاریم داریم دمای هوای گیلان سه تا پنج درجه خنک‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی امشب _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان غالباً نیمه‌ابری تا ابری بود و طی سه ساعت گذشته بارش باران در برخی نقاط استان آغاز شده است.

وی افزود: امروز ماسال با ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی که از امروز وارد استان شده تا اوایل هفته آینده فعال است و طول این مدت در بیشتر ساعات آسمان گیلان، نیمه ابری تا ابری، مه آلود، به تناوب بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت، بارش باران در برخی نقاط گیلان به خصوص برای امشب و فردا (چهارشنبه)، گاهی شدید و خیلی شدید پیش بینی می‌شود و احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی نقاط استان مورد مورد انتظار است.

شجاعی تصریح کرد: برای امشب و فردا هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی صادر شده، بنابراین به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از استقرار در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها پرهیز و با توجه لغزندگی شدید سطح جاده‌ها و کاهش دید، رانندگان احتیاط کنند.

وی اضافه کرد: از فردا دمای گیلان روند کاهشی خواهد داشت و طی این مدت انتظاریم داریم دمای هوای استان سه تا پنج درجه خنک‌تر شود.

کارشناسی هواشناسی گیلان گفت: طی ۲ روز آینده، شرایط دریای خزر در بیشتر ساعات مواج و فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

کد خبر 791013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.