دانشگاه‌ها و مساجد مازندران بستر برگزاری نشر علم شود

نماینده ولی فقیه مازندران گفت: در دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌های این استان بستر برگزاری مجالس و جلسات نشر علم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امشب_سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران این استان اظهار کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، چهار چیز استماع، حفظ، انتقال و عمل به علم است که اگر این چهار چیز در شخصیت کسی نباشد یا خرد یا هوشمند در او نیست؛ از طرفی برای اینکه این امر تحقق پیدا کند باید آن سازوکار لازم انجام و امکانات وجود داشته باشد تا علم گفته و شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه ابزاری همچون هوش مصنوعی باید فراهم شود، افزود: چنان‌چه امکانات آماده بود و فرد این چهار ویژگی را کسب نکرد نشانه ضعف است.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی تشکیل حوزه علمیه خواهران و گستردگی آن است، گفت: نهاد علم باید به کف خیابان و خانواده‌ها و در سبک زندگی و فرهنگ اجتماعی، تعلیم و تعلم، ایاب و ذهاب و مسافرت، مسجد و اجتماعات بیاید.

وی قدرشناسی را استفاده حداکثری از شرایط موجود برشمرد و مطرح کرد: در این استان ۵۷۰ نفر داوطلب به حوزه علمیه خواهران هستند، جذب هم برای بیش از ۳۰۰ نفر انجام شد و این یعنی استقبال فراوان است.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های نشر علم را فراهم کرد، اظهار کرد: کسب سطوح عالی و برتر علم باید به استماع دیگران برسد و با دانشگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌های استان تعاملاتی برگزار شود تا بستر برگزاری مجالس و جلسات نشر علم شود.

عضو مجلس خبرگان در مازندران با بیان اینکه بستر درس نباید به وظایف خانه‌داری و فرزندآوری خواهران لطمه وارد کند، افزود: امروز فرزندان ما در معرض خطرات فراوانی هستند و کم‌توجهی می‌تواند زمینه‌هایی برای انحراف را ایجاد کند که نیاز به نظارت خانوادگی وجود دارد.

کد خبر 791004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.