قرارداد متروی اهواز به زودی امضا می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر بهبود وضعیت ورودی‌های شهر اهواز گفت: بر اساس گزارش شهرداری پیمانکار جدید این پروژه آماده از سرگیری ساخت مترو است و به‌زودی قرارداد آن بین شهرداری و پیمانکار جدید پروژه منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور_ در پایان نشست قرارگاه توسعه شهرستان اهواز در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت ساماندهی ورودی‌های اهواز بود؛ پیمان‌ها و قراردادهای آن نیز در حال تهیه و انعقاد توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری نیشکر نفت و فولاد و پیمانکاران مرتبط است.

وی افزود: موضوع دیگر در خصوص آماده‌سازی شهر برای شروع سال تحصیلی بود و در رابطه با حمل و نقل، ایستگاه‌های اتوبوس و وضعیت مدارس تمهیدات لازم اتخاذ شده است تا دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را با نشاط آغاز نمایند.

استاندار خوزستان ادامه داد: تصمیم گرفته شد تا نیمه اول مهر ساعت ابتدایی اداری برای والدین به صورت شناور لحاظ شود تا کارکنان بتوانند بدون دغدغه فرزندان خود را به مدرسه برسانند البته دولت این مهم را برای یکی از والدین مصوب کرده بود اما با توجه به گستردگی شهرستان اهواز تصویب کردیم تا نیمه اول مهرماه هر دو والدین کارمند بتوانند از یک ساعت شناور برای شروع به کار استفاده نمایند.

حسینی محراب اضافه کرد: بحث دیگر در خصوص پروژه مترو بود، بر اساس گزارش شهرداری پیمانکار جدید این پروژه آماده از سرگیری ساخت مترو است و بزودی قرارداد آن بین شهرداری و پیمانکار جدید پروژه منعقد خواهد شد.

وی توضیح داد: بازآفرینی بافت تاریخی اهواز نیز دیگر دستورکار جلسه امروز بود و بنا شد شهرداری و میراث فرهنگی با هماهنگی با یکدیگر بافت تاریخی شهر را ترمیم و مهیای استفاده گردشگران نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: موضوع لایروبی کارون و حذف نی‌ها نیز دیگر دستورکار جلسه امروز بود، امیدواریم سازمان آب و برق این کار را به نحو احسن انجام دهند. موانعی بر سر این کار بود که بنا شد این موانع رفع شود و نی‌های کنار سواحل کارون حذف شوند.

حسینی محراب گفت: با توجه به اینکه نیمه دوم سال گردشگران زیادی وارد استان می‌شوند بنا شد فضای سبز و پارک‌ها از لحاظ روشنایی و بهسازی بهبود یابند. پارک بانوان نیز مشکل روشنایی داشت که مقرر شد این مشکل حل شود.

کد خبر 790969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    مترو هم یه رویا شده برا مردم اهواز .