شعر و هنر مداحان باید در مسیر تقویت و آگاه‌سازی امت باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مداحان در مراسم‌ها مذهبی‌ گفت: در حقیقت مداحان با شعر و هنر خود می‌توانند در مسیر تقویت و آگاه‌سازی امت قدم بردارند و این یک ظرفیت و وظیفه بزرگ است؛ درحقیقت حکومت الهی رکن اصلی ولی‌امر بوده و سایر دستگاه‌ها سرباز هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ یادواره شهدای مداح استان کرمانشاه در تالار شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد؛ در این مراسم حجت‌الاسلام محمد میرزایی مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته وحدت‌، اظهار کرد: حکومت الهی و ولایی که آرزوی همه انبیا و اولیا در طول تاریخ بشر بوده، مبنای انقلاب اسلامی ایران است چراکه در آن دو رکن اصلی و پایه‌ای یعنی امام و امت وجود دارد.

وی اضافه کرد: امامت جامعه در زمان غیبت، به دست فقهای جامع‌الشرایط است. در یک جامعه ولایی، باید امت در مسیر امام قرار گرفته و حرکت کند؛ ماجرای عاشورا به دلیل اینکه امت، امام‌زمان خود را فراموش کرد، به وقوع پیوست؛ واقعه کربلا با کارهای عظیم جبهه باطل بر روی مردم که سبب جدایی امت از امام خود شده و امت ناآگاه، امام‌زمان خود را به بدترین شکل به شهادت رساندند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه با اشاره جنگ صفین در زمان امیرالمؤمنین (ع) و بصیرت عمار در زمینه آگاه‌ساختن امت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای داشتن جامعه اسلامی تأکید کرده‌اند که حلقه‌های میانی مانند عمار باید پای‌کار باشند در واقع آن‌ها باید ارتباط میان امام و امت را تقویت کرده و مانع جدایی امام و امت به دلیل هجمه‌های رسانه‌ای گسترده دشمنان اسلام شوند؛ در این زمینه مداحان نقشه جایگاه ویژه‌ای دارد.

شعر و هنر مداحان باید در مسیر تقویت و آگاه‌سازی امت باشد

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مداحان در مراسم‌ها مذهبی‌، افزود: مداحان با شعر و هنر خود می‌توانند در مسیر تقویت و آگاه‌سازی امت قدم بردارند و این یک ظرفیت و وظیفه بزرگ است؛ در حقیقت حکومت الهی رکن اصلی ولی‌امر بوده و سایر دستگاه‌ها سرباز هستند، بر این اساس مهم‌ترین وظیفه ما به‌عنوان عمارهای جامعه تبیین، تحلیل، تشریح و بیان دیدگاه‌ها و نقشه راه ولی‌امر مسلمین برای هدایت جامعه است.

حجت‌الاسلام میرزایی بیان کرد: در حقیقت مداحان و روحانیون در مجالس مولودی و روضه، علاوه بر مرثیه و مدح اهل‌بیت (ع)، باید بسترهای هدایت و عمل به حرف آن‌ها را ایجاد کنند؛ در زیارت اربعین این مفاهیم به‌خوبی بیان شده که امام حسین (ع) خون قلبش (همه چیزش) را اهدا کرد، تا بندگان از جهل و مسیر انحراف نجات یابند؛ بنابراین ما باید مسیر امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

وی با اشاره به جایگاه مداحان در بصیرت‌افزایی مردم، خاطرنشان کرد: مداحان به‌عنوان سربازان امام زمان (ع) باید با شعر و مدح خود، بصیرت افراد جامعه را بیفزایند؛ در حقیقت شهید قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست و در پی اجرای منویات ایشان در جهت آسایش بشریت، غده سرطانی داعش را از بین برد؛ شهید سلیمانی از یک روستای دورافتاده در استان کرمان بود و این کار بزرگ را در سایه تعالیم امام راحل (ع) و همین منبرها و روضه‌ها انجام داد. بنابراین نباید هیچکس، کار خود را کوچک بشمارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به‌ضرورت تقویت وحدت‌، اضافه کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به معنای واقعی وحدت را پایه‌گذاری کردند، به‌طوری مقام معظم رهبری فتوا داده است که توهین به مقدسات اهل‌سنت حرام است؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان نباید سبب ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شد. نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید مجاهد اهل‌سنت اسماعیل هنیه و اعلام گرفتن انتقام او، نمونه‌ای بی‌نظیر از این وحدت است.

کد خبر 790961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.