دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌های اصفهان تشکیل می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌های این استان تشکیل و بخشی از پرونده‌ها به این شعب ارجاع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در جلسه تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون در محل سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سند تحول و تعالی قوه قضائیه به عنوان یک برنامه بالادستی در این نهاد جریان فعالیت را روشن کرده که راه‌اندازی دادگاه‌های صلح از جمله آن است.

وی افزود: دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌های این استان تشکیل و بخشی از پرونده‌ها به این شعب ارجاع می‌شود تا به رفع اختلاف بین طرفین کمک شود و همچنین این فرهنگ نیز گسترش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی دادگاه‌های صلح بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف است، تصریح‌کرد: در رفع خصومت بین طرفین یک پرونده، معتمدین محلی و افراد صاحب نفوذ می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

جعفری ادامه داد: گذشت، صبر و حل اختلاف در بین مردم کشور ما نهفته بوده و جزو مهمترین فرهنگ‌های این مملکت است که در استان اصفهان و شهرستان‌ها نیز چینن روحیه‌ای وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر صلح و سازش در شهرستان‌های این استان نیز توسط قضات، اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدین محلی انجام می‌شود که بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به چنین نتیجه‌ای می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: میزان صلح و سازش در شهرستان‌های استان اصفهان متفاوت بوده که این شاخص در تیران و کرون نیازمند تقویت است.

جعفری با اشاره به جذب نیروی انسانی اداری و قضائی در محاکم استان اصفهان گفت: چنین اقدامی توانسته بخشی از کمبود نیروی انسانی را رفع و به کاهش زمان دادرسی کمک کند.

در این جلسه از تلاش‌های رضا عباسی خیرآبادی در سمت رئیس دادگستری تیران و کرون و محمد رضایی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تجلیل و محمد رضایی به سمت رئیس دادگستری و حسین محمدی به سمت دادستان عمومی و انقلاب منصوب و معرفی شد.

کد خبر 790951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
    0 0
    سام علیکم کشورما میتواند الگوی جهانیان باشد، به شرطی که مسئولین و پیروان ولایت ساده زیستی پیامبران و رهبر انقلاب را الگو قرار دهند اما یک ایده برای شرکتهای مخابراتی و ماهواره‌ای در آینده نزدیک میتوان از سیاره ماه بعنوان پایگاههای مخابراتی وشبکه بین المللی ماهوارهای با هزینه کمتر و تعمیرات آسانتر تجهیزات ماهوارهای استفاده کرد؛ این یک ایده جهت حسن توجه شما؛ هموطن گرامی هفته وحدت مبارک باد؛ از کرمانشاه