هوای خنک و بارش‌های پراکنده در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از نفوذ زبانه پرفشار، وزش بادهای شمالی و گذر امواج تراز میانی جو از فردا تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: شاهد کاهش دمای هوا و بارش‌های پراکنده در استان قزوین به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، از نفوذ زبانه پرفشار، وزش بادهای شمالی و گذر امواج تراز میانی جو از فردا تا آخر هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس شاهد کاهش نسبی دمای هوا و بارش‌های پراکنده در استان قزوین به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود.

وی افزود: از فردا چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور تا جمعه سی‌ام شهریور با گذر امواج تراز میانی جو در ساعات بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه از فردا در ارتفاعات شمالی شاهد وقوع پدیده مه خواهیم بود، گفت: بنابراین به دلیل کاهش دید افقی و همچنین وجود بارش‌های پراکنده رعایت احتیاط در سفرهای برون‌شهری ضروری است.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: برای فردا چهارشنبه هم شاهد وزش باد نسبتاً شدید در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین خواهیم بود و به همین خاطر احتمال برخاستن گردوغبار محلی هم وجود دارد و گروه‌های حساس به ویژه افراد دارای بیمارهای تنفسی و قلبی باید با احتیاط تردد کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش‌های پراکنده و احتمال وقوع رعدوبرق و وزش شدید باد همه افراد باید از صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و از انجام کار در فضای باز به ویژه در اماکن و نواحی مرتفع چشم‌پوشی کنند.

کد خبر 790927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.