حضور ۱۵ هیئت خارجی در نمایشگاه فن نما

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: تاکنون حضور ۱۵ هیئت خارجی از چهار کشور روسیه، ارمنستان، قطر و عراق در نمایشگاه فن نما قطعی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید ابراهیمی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در نشست گپ و گفت با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایشگاه فن نما با سه هدف کلی ارزش‌آفرینی، به هم‌رسانی نیازهای فناورانه و عرضه فناوری، امید آفرینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در فضایی جذاب برای دو گروه دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، افزود: شعار نمایشگاه «ما برای وصل کردن آمدیم» است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس شعار نمایشگاه این وصل کردن بین صندوق‌های مالی و استارتاپ‌ها، میان سرمایه‌گذار و کارآفرین، بین دانش‌بنیان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، دانشجو و دانش بنیان‌ها و همه عناصر زیست بوم شکل می‌گیرد تا تبدیل به یک شبکه و در کنار هم باشند.

ابراهیمی با اشاره به حضور صندوق‌های تأمین مالی در نمایشگاه افزود : انجمن VC را دعوت کردیم تا نشست سالیانه آن‌ها در اصفهان در حاشیه نمایشگاه برگزار شود.

وی تصریح کرد: ارائه‌های تخصصی و ترویجی در فضای ۳۰۰ نفره برنامه‌ریزی شده است که در مدت برگزاری نمایشگاه فن نما رویدادهای متناسب در این فضا برگزار شود.

ابراهیمی از حضور و مشارکت دانشگاه‌ها و انجمن مخترعان در نمایشگاه فن نما خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در دومین نمایشگاه فن نما بخش صنایع خلاق را در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع پیش‌بینی کردیم، صندوق‌های تأمین مالی تخصصی در هر ناحیه مرتبط حضور دارند، البته سایر صندوق‌های عمومی نیز در بخش حامیان مالی مستقر هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تاکید بر حوزه فناوری و نوآوری، ویژگی مهم نمایشگاه فن نما است، گفت: در نمایشگاه نیازمندی‌ها را ارائه می‌دهیم و به‌دنبال نمایش عملکرد سازمانی نیستیم، در این راستا به دنبال شبکه سازی در این زیست بوم می‌باشیم تا همه عناصر آن در کنار هم قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه در ناحیه مدیریت شهری تاکید بر شهر هوشمند شده است، تاکنون ۷۵ درصد فضای تخصصی غرفه‌ها تکمیل شده و در ثبت نام‌ها برای حضور در نمایشگاه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را داریم.

ابراهیمی با اشاره به سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اصفهان گفت: این سفر فرصت مناسبی بود که ما گزارشی از نمایشگاه فن نما را برای ایشان ارائه کنیم و معاون رئیس‌جمهور هم یادآور شد: غرفه‌ای در نمایشگاه برای معاونت علمی و فناوری پیش‌بینی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه معاون علمی و فناوری به ما قول دادند که نمایشگاه فن نما در تقویم رویداد ملی ثبت شود، افزود: برای اصفهان در سند آمایش دو مزیت دیده شده یکی علم و فناوری است که با مأموریت نمایشگاه همسویی دارد و دومی فرهنگ و هنر و گردشگری است که این نمایشگاه دو حوزه هنر و گردشگری را هم پوشش می‌دهد.

ابراهیمی ادامه داد: سایت نمایشگاه فن نما فعال است و در آن حامیان، اهداف، شعار، اخبار و برنامه‌های جانبی و همه اطلاعات پیرامون نمایشگاه ثبت شده است.

وی گفت: نمایشگاه فن نما سکوی ارتباطی است بین بازیگران مختلف که این ارتباط مستمر و جاری خواهد بود، در این راستا نگاه ما به نمایشگاه، ارتباط مستمر شبکه‌ای می‌باشد که در روزهای برگزاری نمایشگاه این ارتباط به نقطه اوج می‌رسد و بعد و قبل نمایشگاه ارتباطات همچنان وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۲۶۰ نیاز فناورانه در اصفهان شناسایی شده است که ارزش آن بالغ بر ۵ همت است، افزود: صندوق پژوهش‌ها آماده سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد است، در این راستا شهرداری نیز مقرر شده ۱۰۰ میلیارد تومان جذب منابع در حوزه فناوری داشته باشد که نیازها فراخوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: منابع خوبی در حوزه فناوری داریم که به سادگی جذب نمی‌شود، نمایشگاه فن نما بهشت صندوق‌های مالی است،

ابراهیمی از بازطراحی سایت نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: غیر از انتشار اخبار و گزارش‌های تصویری، در شبکه‌های اجتماعی بالغ بر ۱۵۰ هزار بازدید از محتواهای تولید شده پیرامون نمایشگاه بودیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فن نما سومین رویداد ملی در حوزه فناوری و نوآوری است گفت: امسال برگزاری رویدادها را به عنوان جذاب‌ترین بخش، پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به لیگ ملی رباتیک، لیگ مسیریاب، لیگ خودرو خود ران، لیگ بهترین طراحی، ماراتن بازی سازی با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو و سخنرانی تدکس اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان برگزاری اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی خلاق ویژه دانش آموزان، گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی ۲۰ کلانشهر، ۵ جایزه بین المللی انجمن مخترعان ترکیه و جامعه جهانی نوآوری علوم و تحقیقات را از دیگر بخش‌های جشنواره دوم فن نما دانست و گفت؛ رقابت استارتاپی فعالان حوزه مدیریت شهری را پیش‌بینی کردیم، همچنین سرمایه گذاری و آموزش‌های مرتبط با آن، اختتامیه رویداد سرمایه‌گذاری کاکنوپل را در نمایشگاه خواهیم داشت.

وی گفت: اختتامیه پر از جایزه‌ای را خواهیم داشت، البته همه جوایز بر عهده ما نیست، شهرداری فقط تسهیل گری کرده است و هر مجموعه‌ای آورده خودش را خواهد داشت.

ابراهیمی از حضور ۱۵ هیئت خارجی از روسیه، ارمنستان، قطر و عراق در نمایشگاه خبر داد و گفت: رویداد شهر آیند با موضوع فناوری شهرهای آینده و برپایی میز ایران ساخت توسط شهرداری از دیگر برنامه‌های دومین نمایشگاه فن نما است.

وی از امکان بازدید مجازی نمایشگاه فن نما خبر داد و افزود: ۸ جلسه شورای سیاست‌گذاری برای برنامه ریزی نمایشگاه برگزار شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان یادآور شد: نگاه شهرداری اصفهان در موضوع فناوری از کالای لوکس به کالای ضروری رسیده است، از اقدامات مدیریت شهر در حوزه فناوری می‌توان قرار داد باز با شهرک علمی و تحقیقاتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان اشاره کرد که امکان شارژ آن پس از پایان اعتبار آن فراهم است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در نمایشگاه سال گذشته آنکه فولاد مبارکه بسیاری از نخبگان را با ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان جذب کرد، زیرا نمایشگاه بستری برای شکار استعدادها است.

ابراهیمی افزود: ۳۵ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از خارج از استان می‌باشد، تا کنون حضور ۸۰ شرکت قطعی شده است که پیش بینی می‌شود این عدد به ۱۲۰ شرکت برسد.

وی در پاسخ به انتقادات پیرامون آئین افتتاحیه نمایشگاه در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته آئین افتتاحیه خوبی نداشتیم، باید به جزئیات آن وارد می‌شدیم، اما از دست ما خارج شد، در این راستا امسال و دومین نمایشگاه یک افتتاحیه ساده پیش‌بینی شده است، اما در ادامه اختتامیه فاخری خواهیم داشت، امسال جبران خواهیم کرد.

کد خبر 790917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.