شیعه و سنی باید اتفاق نظرات را تقویت و اختلافات را تحمل کنند

امام جمعه پاوه گفت: با برادران اهل تشییع در خیلی از موضوعات اتفاق‌نظر و در برخی هم اختلاف‌نظرهایی داریم، بنابراین باید در آنچه با هم اتفاق‌نظر داریم دست هم را بگیرم و در اختلاف‌نظرها باید یکدیگر را تحمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در سی و ششمین همایش بزرگ وحدت که با حضور جمعی از علما و بزرگان اهل‌سنت، اهل تشیع و مسئولان استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با برادران اهل تشیع در خیلی از موضوعات اتفاق‌نظر و در برخی هم اختلاف‌نظرهایی داریم، بنابراین باید در آنچه با هم اتفاق‌نظر داریم دست هم را بگیرم و در اختلاف‌نظرها باید یکدیگر را تحمل کنیم.

وی با یادآوری اختلاف مذهبی‌های فراوان منطقه اورامانات و پاوه در سال ۱۳۶۰ به دیدار خود در آن مقطع زمانی با امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل (ره) فرمودند «ملت را در اورامانات بیدار کنید به همه آن‌ها سفارش کنید ما همه با هم برادر بوده، بودیم و خواهیم بود، مصلحت شما مصلحت ما و مصلحت ما مصلحت شما است، همه باید اسلام و قرآن را حفظ کنیم و هر گونه اختلاف به ضرر اسلام و به نفع دشمن، آمریکا و شوروی است». حقیقتاً در تمامی این سال‌ها به این فرمایشات در حد توان عمل کرده‌ایم

امام‌جمعه پاوه با بازگو کردن چگونگی نام‌گذاری هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول (ولادت نبی اکرم (ص) به روایات اهل‌سنت) تا ۱۷ ربیع‌الاول (ولایت نبی اکرم (ص) به روایات اهل‌تشیع)، گفت: ما اهل‌سنت اورامانات به‌خصوص شهرستان پاوه در ۴۵ سال گذشته همچنان در دفاع از انقلاب و نظام ایستاده‌ایم و هر زمانی که نیاز بوده با حکمت و مصلحت در میدان بوده‌ایم. پاوه به‌عنوان مرکز اورامانات هرگز پشت به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور به بیکاری، گرانی و شیطنت دشمنان خارجی و افراد مریض‌الحال داخلی، فاصله جوانان با دین، ضعف در صفوف نماز جمعه، بدحجابی اشاره کرد و گفت: امروز دو گروه روحانیون بی‌تفاوت که کاری به جامعه ندارند و دوم کسانی که در مخالفت با نظام سخن می‌گویند؛ منفعت می‌برند که خدا را شاکر هستیم که ما جزو هیچکدام از این افراد نبوده و نیستیم.

کد خبر 790894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.