برگزاری ۳۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان قزوین

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از برگزاری ۳۰۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از ۵۰۰ نفر از همسران فعالان دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فاز نخست موزه دفاع مقدس شامل ساختمان مرکزی، کتابخانه تخصصی، مخزن اسناد دفاع مقدس، سالن جلسات، مجموعه اداری و سالن همایش با گنجایش ۴۰۰ نفر در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

وی همچنین از برگزاری ۳ هزار برنامه در این هفته در استان قزوین خبر داد و افزود: این ۳ هزار برنامه در قالب ۱۰۰ عنوان شاخص طی هفته دفاع مقدس در سطح استان قزوین از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و ذیربط اجرا می‌شود.

افتتاح ۱۵ یادمان شهدا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین درباره اهم برنامه‌های این هفته گفت: برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد حماسه بزرگ دفاع مقدس با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به زنگ مقاومت در مدارس با محوریت علم و دانش‌پژوهی، برنامه‌های تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس با محوریت زنان، خانواده و سلامت اشاره کرد.

امیری‌مقدم همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در روز چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور (فردا) خبر داد و اضافه کرد: در این مراسم از ۵۰۰ همسر پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس در قزوین تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افتتاح ۱۵ یادمان شهدای گمنام در سطح استان را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان با محوریت شهدای شاخص قزوین و عملیات رزمندگان قزوینی در طول دوران دفاع مقدس، تجدید یاد و خاطره شهدا در قالب برنامه میهمانی لاله‌ها مزار شهدای قزوین از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس است.

رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب صوتی و مکتوب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به رونمایی از ۴۲ عنوان کتاب در حوزه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ادامه داد: در این قالب ۲۱ عنوان کتاب مکتوب و ۲۱ عنوان کتاب صوتی رونمایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: قزوین هویت خود را مدیون شهدا و ایثارگران، به ویژه شهدای شاخصی همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، ابوترابی و حسن‌پور بوده که تبیین تفکر و اندیشه‌های آنها برای نسل جوان و نوجوان یکی از وظایف همگانی به شمار می‌رود.

کد خبر 790891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.