هدف‌گذاری برای توسعه کسب‌وکارهای خرد در کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از هدف‌گذاری این نهاد برای توسعه کسب‌وکارهای خرد در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در همایش هفدهمین رویداد ملی کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: رویکرد کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر تغییر کرده و از یک فضای سنتی به فضای تعاملی چندمنظوره تبدیل شده که افراد می‌توانند در این فضاها حضور یابند و در نهایت کسب‌وکار خود را راه اندازی کنند.

وی افزود: کارگاه‌ها و نشست‌های متعددی در اکثر کتابخانه‌های عمومی سطح استان قزوین در حال برگزاری است و از آنجایی که کتابخانه‌ها نقش بسیار مهمی در سپهر دانش و اطلاعات جوامع دارند، بنابراین به عنوان یک محیط فرهنگی در کنار مدارس و دانشگاه‌ها در مهارت‌افزایی و تولید محصولات توسط افراد با استعداد نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه در همین خصوص برای توسعه کسب‌وکارها فعالیت‌ها و اقدامات مؤثری در کتابخانه‌های استان انجام شده است، گفت: خروجی تلاش‌های کتابداران ما را می‌توان در رویداد امروز و نمایشگاهی که در حاشیه این رویداد برگزار شده، مشاهده کرد و هدف از این برنامه کمک به اقتصاد خرد خانواده است.

محمدبیگی افزود: با توجه به پهنه گسترده قزوین و تعداد متعدد و نفوذ کتابخانه‌ها در جای‌جای استان قزوین به خصوص مناطق روستایی نشان می‌دهد که قزوین ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد و امیدواریم بتوانیم از فضا و فیزیک کتابخانه‌ها و منابع متعدد آن در راستای روشمند و علمی شدن مهارت‌ها گام برداریم.

وی با ذکر اینکه توسعه کسب‌وکارهای خرد در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های علمی و مهارتی در فضای کتابخانه‌ها، نمایشگاه‌های فروش این محصولات تولیدی به همت کتابداران برگزار می‌شود تا در عرصه فروش این کالاهای تولیدی هم نقش مؤثری داشته باشیم.

توسعه اشتغال در کتابخانه‌ها کسب‌وکارها را بهره‌ورتر می‌کند

مسلم شیروانی، معاون پژوهشی پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه توجه به موضوع کارآفرینی در بنگاه‌های تولیدی کوچک می‌تواند باعث توسعه و رشد وضعیت اقتصادی استان قزوین شود، گفت: تولید و توسعه اقتصادی در یک زیست‌بوم زمانی رشد و نمو می‌یابد که تمامی دستگاه‌ها با حمایت ویژه خود پای کار باشند که این موضوع در قزوین یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شعارهای چند سال اخیر برای نامگذاری سال جدید، مربوطه به حوزه اقتصادی بوده، نشان از آن دارد که تولید باید در دستور کار قرار گیرد و مشکلات حوزه کسب‌وکارها شناسایی و بررسی شود.

معاون پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با ذکر اینکه زنجیره تأمین و بازاریابی برای فروش محصولات نیز از جمله مشکلات تولیدکنندگان استان قزوین است، گفت: باید به این نکات توجه کنیم که صرفاً پرورش کسب‌وکار مهم نیست، بلکه سودآوری و مزیت‌های تولید این محصول اهمیت بسیار بیشتری دارد.

شیروانی ادامه داد قزوین در تولید صنعت شوینده و تأمین قطعات خودرو بسیار خوب عمل کرده و وضعیت این استان در تولید از میانگین کشور بالاتر است، اما در حوزه خدمات ضعیف عمل شده و این در حالی است که سودآوری در خدمات می‌تواند به محیط زیست این استان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتالی در قزوین ضعف‌هایی وجود دارد که نیاز است تا کارآفرینان به این حوزه ورود کنند. توسعه اشتغالزایی در فضای کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند در بهره‌وری بیشتر کسب‌وکارها بسیار مؤثر عمل کند و همچنین افزایش دانش و علم در حوزه اقتصاد توسط این نهاد بسیار اثرگذار است.

کد خبر 790886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.