تشریح دیدارهای حاشیه نشست عمومی آژانس از زبان اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در دو روز گذشته با مقامات کشورهای روسیه، مجارستان نروژ و همچنین مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهایی پیرامون توسعه همکاری‌ها داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، نوشت: در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرصت مناسبی ایجاد شد تا نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با مقامات عالی رتبه کشورها به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه و دیپلماسی هسته‌ای دیدار و مذاکره داشته باشند.

وی افزود: در دو روز گذشته با مقامات کشورهای روسیه، مجارستان نروژ و همچنین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت و گوهایی پیرامون توسعه همکاری‌ها داشتیم و انشاالله در روزهای آتی نیز دیدارهایی با دیگر نمایندگان کشورهای عضو آژانس انجام خواهد شد.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در نشست با رئیس شرکت دولتی روس اتم بر گسترش همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و زمان بندی همکاری‌های توافق شده برای ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بحث و تبادل نظر داشتم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه کشور مجارستان نیز بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای نظیر حوزه‌های آموزشی تحقیقاتی و توسعه فناوری و همچنین راکتور و نیروگاه‌ها و نیز تنظیم مقررات برای حوزه ایمنی هسته‌ای تاکید شد.

وی همچنین اظهار کرد: همچنین در دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین با قائم مقام وزارت امور خارجه نروژ نشستی مشترک داشتیم و علاوه بر بررسی همکاری‌های دوجانبه ضرورت اجرای تعهدات کشورهای غربی عضو برجام مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 790836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.