ماجرای تخریب دوباره مسجد کازرونی چه بود؟/ توقف عملیات تخریب تا تعین تکلیف نهایی

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: نیمه شب گذشته دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث تماس گرفته و اعلام کردند با بیل مکانیکی در حال تخریب مسجد کازرونی هستند و بر این اساس مشخص شد زمینی که هیئت امنا در پشت شبستان مسجد گرفته بودند را تخریب می‌کردند.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خبر تخریب دوباره مسجد کازرونی اظهار کرد: نیمه شب گذشته دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث تماس گرفته و اعلام کردند با بیل مکانیکی در حال تخریب مسجد کازرونی هستند و بر این اساس مشخص شد زمینی که هیئت امنا در پشت شبستان مسجد گرفته بودند را تخریب می‌کردند.

وی افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جلوی این امر را گرفت و صبح امروز نیز مدیرکل میراث و فرمانده یگان در محل حاضر شدند.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: صورت جلسه‌ای تنظیم و اعلام شد با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نهایی به عهده وزارت میراث فرهنگی است، فعلاً تخریب‌ها متوقف شود و دستور قضائی در این باره صادر و توسط اعضا امضا شد تا تعیین تکلیف نهایی توسط وزارتخانه صورت بگیرد و تنها این اجازه داد شد تا با حضور ناظران میراث نخاله‌های ساختمانی را جمع کنند تا مزاحمتی برای مردم صورت نگیرد.

امیری در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: از سویی روز گذشته نیز خبری مبنی بر تخریب کارخانه ریسباف منتشر شده که این امر نیز صحت ندارد؛ در توضیح این امر باید گفت که بودجه‌ای برای دفتر اداری موزه منطقه اصفهان ابلاغ شد و بر این اساس برای اینکه این بودجه برگشت نخورد، این دفتر را در قسمت بهداری کارخانه ریسباف تأسیس می‌کنیم.

از سویی علی قربانپور فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان نیز در این باره اظهار کرده است: نیمه‌شب گذشته بااطلاع رسانی جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی، مبنی بر اجرای عملیات تخریب در محدوده مسجد کازرونی اصفهان، همکاران این یگان به محل مراجعه و از انجام عملیات تخریب در این مجموعه که توسط هیأت امنا مسجد انجام می‌شد، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: بامداد امروز با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به محل مسجد مجدد مراجعه و با توجه به متن صریح دستور مرجع قضائی و دستور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از ادامه عملیات تخریب جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان افزود: با توجه به دستور صریح مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، هیئت‌امنا با حضور ناظر میراث‌فرهنگی و اخذ مجوز از شهرداری صرفاً می‌تواند نسبت به آواربرداری اقدام کند، تا تصمیم نهایی در خصوص تعیین تکلف وضعیت مسجد از وزارتخانه متبوع ابلاغ شود.

کد خبر 790835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.