ثبت‌نام بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز سنندجی در سامانه سپند

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: تاکنون ۲۲۰۵ دانش‌آموز سنندجی در سامانه سپند ثبت‌نام و ۱۷۳۴ نفر از آن‌ها درخواست خود را برای سرویس مدارس ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان حمید خضری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیأت وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان موردنیاز حمل و نقل دانش آموزی، ثبت درخواست سرویس مدارس در سامانه سپند اجباری و شهرداری‌ها در سراسر کشور به عنوان ناظر در اجرای این مهم انتخاب شده‌اند.

وی افزود: متولی سامانه سپند در مرکز استان‌ها به شورای ترافیک استان و در شهرستان‌ها به شورای ترافیک شهرستان‌ها واگذار شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج با بیان اینکه والدین و شرکت‌ها بدون دخالت مدیران مدارس اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند و انتخاب نوع سرویس می‌کنند، گفت: تا امروز در مجموع ۲۲۰۵ دانش‌آموز در این سامانه ثبت‌نام و ۱۷۳۴ نفر از این تعداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

خضری تصریح کرد: ۱۴۱۷ دانش‌آموز برابر ۶۴ درصد از متقاضیان ثبت‌نام شده در سامانه سپند دختر و ۷۸۸ نفر برابر با ۳۶ درصد را دانش‌آموزان پسر به خود اختصاص داده‌اند.

وی به آمار دانش‌آموزان مدارس استثنایی در سامانه سپند هم گریزی زد و ادامه داد: ۸۶ دانش‌آموز استثنایی شامل ۴۵ دختر و ۴۱ پسر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به ثبت‌نام ۱۲ شرکت حمل و نقل در سامانه سپند در شهر سنندج، اضافه کرد: ۹ شرکت از این تعداد تأیید و پرونده خود را تکمیل کرده‌اند.

خضری با اشاره به اینکه ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام و والدین دانش آموزان با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۰۸۴ نفر از دانش‌آموزان متقاضی مینی‌بوس، ۴۹ نفر اتوبوس، ۵۴ نفر تاکسی و ۵۶۵ نفر سواری بوده‌اند.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست که از سرویس‌های دارای مجوز شهرداری برای سرویس مدارس فرزندان خود استفاده کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: در راستای نظارت هرچه بیشتر بر موضوع حمل و نقل دانش‌آموزان، کارگروهی با عضویت نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

خضری در مورد افزایش قیمت سرویس مدارس هم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر و با تأیید فرمانداری نرخ کرایه سرویس حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در پایان از پلیس راهنمایی رانندگی خواست با سرویس‌های بدون مجوز در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان به صورت جدی برخورد کنند.

کد خبر 790796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.